Putning - 17 mdr.

11. maj 2014

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Putning - 17 mdr.

Hej Helen.

De andre råd du har givet os i løbet af Frederiks liv har været fantastiske og vi håber nu på endnu et!
Frederik er efter mange måneder og mange stop endelig retur på sit værelse i sin egen seng. Han sover næsten hele natten - ofte kun afbrudt af en tår vand. Kan han slet ikke puttes igen hvis han vågner kl 4 kommer han ind mellem os. Men ingen leg, lys eller snak. Godt nok flyver han rundt og forsøger at hold fest, men det er altså ikke morgen før TIDELIGST 5.30 i vores hjem. Hvordan lærer vi ham det?

En anden ting er at putningen lige nu foregår ved at far sidder hos Frederik indtil han sover. Han er ikke ked af det men har jo ligesom os andre lige brug for at finde ind i søvnen. Det tager alt fra 10 min til 60 min inden han sover.

Vi ku rigtig godt tænke os at Frederik selv kan falde i søvn uden far ved siden af.
Derfor er vi begyndt at have en bog med i seng som Frederik kan læse i sammen med far eller mor. Efter ca 10 min siger vi godnat og går ud og så bliver ...

Annonce

... Frederik jo ked af det / utilfreds. Jeg hører ham ikke som ulykkelig de første par gange vi går men det ender det med. Og jeg er faktisk lidt i tvivl om han falder i søvn til sidst fordi han er udmattet at skrigeriet.

Vi går frem og tilbage og siger ssssssssyyyyy, godnat og putter ham igen, nusser lidt ca 1-3 min og går så ud igen. Frem og tilbage indtil han sover efter ca 1 time.

Men for pokker det er hårdt at være i tvivl om det er det rigtige!?
For hvornår er et barn i stand til at manipulerer sine forældre ind på værelset igen og hvornår er det utryghed der spiller ind?

Frederik har jo tidligere haft et enormt tryghedsbehov og det var derfor vi startede forfra med sengen helt op af vores efter råd fra dig da han va ca 10 mdr. Og hvorfor sku det behov for tryghed pludselig være væk!?

Men vi kan jo ikke sidde derinde hver eneste aften. Det isolerer os herhjemme fordi han er så svær at putte.

Så hvordan lærer vi Frederik at falde i søvn selv?

På forhånd tak
Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder