Søvn problemer 1 år forsat

27. juni 2013

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Søvn problemer 1 år forsat

Hej Helen

Tak for dit meget gode svar angående min søns søvnproblemer. Der er lige et par deltaljer som jeg er lidt i tvivl om.

Problemet er som tidligere beskrevet, at han står op senest kl 05 og som du konkluderede sover for meget om dagen. Det jeg er meget i tvivl om, er om du også mener vi skal rykke hans putte aftenstidspunkt med 15 min?

Min søn bliver altid puttet kl 20, efter bad og aftensgrød. Han er meget træt på det tidspunkt. Ligeledes er jeg i tvivl om hvordan jeg får rykket hans søvn med 15 min om morgenen? Han står ...

Annonce

... op i sengen og råber. Han vil op selvom han ikke virker særlig frisk. Han sover pt i soveværelset med mig, hans far sover andet sted da han snorker meget og jeg er bange for at far vækker ham. Jeg sover selv meget let, og tror også set er tilfældet for min søn.

Skal vi flytte ham til eget værelse? Og hvis vi flytter ham, skal jeg så stadig tage ham op kl 05? Har prøvet at ligge ham ned og putte ham det virker ikke. Har prøvet at tage ham i sengen kl 05 , også uden held.

Glæder mig til dit kvalificerede input,

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39