Pludselig blevet bange for sengen

14. november 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Pludselig blevet bange for sengen

Hej Helen

Jeg skriver til dig, da kæresten og jeg er i syv sind over, hvordan vi skal tolke vores lille dreng (ca. 7 1/2 måned). Vi er på ferie i Florida, hvor han forholdsvist hurtigt kom ind på den nye døgnrytme (Tak for rådene ang. jetlag), men siden vi er kommet herover, har han stort set ikke været til at putte i sengen. Han græder hjerteskærende hver gang vi forsøger at putte ham deri. Det er derfor endt med at han langt de fleste nætter sover imellem os, hvilket giver os nogle forholdsvis rolige nætter.

Vi har forsøgt at lægge ham i sengen, hvor han stadig er forholdvist vågen med det resultat at han det første stykke tid bare ligger og rumsterer rundt, hvilket er helt fint. Men så snart trætheden for alvor kommer, og han begynder at få tunge øjne, så bliver han ked af det. Vi forsøger at berolige ham med ord og med en hånd på ham, men han bliver bare mere og mere ked af det.

Så har vi prøvet at lægge ham, hvor han næsten sover eller hvor han er faldet helt i søvn i vores arme, og samme resultat viser sig - han græder - meget!

Derhjemme var vi ellers begyndt at få nogle bedre putninger uden for ...

Annonce

... meget gråd, så vi er jo lidt bekymrede for at alt nu er ødelagt. Derfor er mit spørgsmål, skal vi tage kampen op og prøve hårdnakket at få ham puttet i sin egen seng, eller skal acceptere at han i denne periode bare er mest tryg ved at sove imellem os?
Kan han godt være bange for den nye seng?

Jeg er ikke i tvivl om, at han er træt nok, når han bliver lagt, for han falder hurtigt i søvn efter sin nat-tår, og så snart vi tager ham op af sengen for at trøste ham, så falder han i søvn i vores arme.

Jeg må også ærligt indrømme at hans dagsrytme er noget vævende, fordi vi gerne er ude og lave noget om dagen. Det resulterer i, at han får sovet på meget forskellige tidspunkter i løbet af dagen, og aftensmaden heller ik bliver serveret på samme tidspunkt hver dag.
Kan det også have en indvirkning?

Om dagen lykkes det lidt oftere at få ham lagt i sin egen seng, men det ender også her i langt de fleste tidspunkter med at han bliver puttet i vores seng (der sover han fint alene).

Håber du kan være behjælpelig med lidt råd, for vi vil jo nødig gøre ondt være ved at have ham liggende imellem os om natten.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder