Brev:
Putteritual - 12 mdr.
7. september 2010
Alder:
12 mdr.
Putteritual - 12 mdr.
Kære Helen
Så er jeg på banen igen med min dejlige datter på 12 mdr. Hun stortrives, går fint og pludrer. Vi har sådan set ikke haft de store problemer med at få hende til at sove om aftenen, da hendes putteritual indtil videre meget basalt har bestået af en flaske 200ml hvorefter hun puttes med sutteklud, sut og sover.
De dage hvor det dog ikke går så enkelt har vi fundet ud af at det som regel virker hvis vi læser en bog, ikke i værelset hos hende fordi så bliver hun helt overgearet og rejser sig hele tiden op i sengen, så vi sidder lidt udenfor værelset og læser højt, hvorefter hun plejer at falde til ro
Vi har nu forsøgt at sløjfe flasken og ligge hende, og bagefter sætte os udenfor og læse - det virker dog slet ikke.. hun bliver helt utrøstlig så vi overgiver os til flasken hvorefter der bliver ro.
Mit spm er så hvordan trapper vi ud af flaske og hvilke aftenritual kan vi have ud over? Hun bliver nemt meget overgearet hvis vi laver noget når hun er træt altså feks sidder ved hende og aer hende, læser i nærheden af hende etc... så vi er lidt på bar bund
Håber du har et godt råd
Mor til dejlige Ella