Brev:
Siger pludselig ikke til mere
18. august 2020
Alder:
2 år, 10 mdr.
Siger pludselig ikke til mere
Hej Helen
Her kommer et forholdsvist hurtigt og simpelt spørgsmål som driller os en del.
Vores dreng på snart 3 år har tidligere været rigtig god til at sige til når han har lavet nr. 2 - så vi kunne give ham en ren ble. Nu siger han ingenting eller meget sjældent.
Han er fornyligt startet i børnehave, men det er startet lidt før dette. Vi ved ikke helt hvad der har ødelagt den gode stil, men vi tror at corona spiller en rolle. Først er han hjemme i lang tid, så kommer han tilbage til en dagpleje, hvor rutinerne pludselig er helt anerledes (de var rigtig meget ude) og herefter børnehaven hvor der sker en masse nyt.
Vi fortæller ham hver gang at det er vigtigt at han siger til, både hjemme og i børnehaven og at vi heller end gerne vil skifte ham.
Har du nogle gode råd til hvordan vi får ham lært at sige til igen? Vi skulle jo gerne på et tidspunkt hen imod at komme af med bleen og tænker at det er en vigtig start at han selv bliver bevidst om det og gerne vil have en ren ble.
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mor