Brev:
Stærk indre kerne
15. november 2018
Alder:
2 år, 5 mdr.
Stærk indre kerne
Hej Helen
Jeg har lige et generelt bredt spørgsmål omkrig det at give sit barn en stærk indre kerne.
Hvordan giver man sit barn et stærk indre kerne? Således barnet senere i livet får et godt selvværd, kender sine grænser og værdier, lære at sige fra? Og generelt hvordan lære man sit barn at være et godt menneske?
Med hensyn til at være et godt menneske, skal man tale om det? F.eks. kom vores søn hjem igår og sagde at hans ven fra børnehaven havde grædt, så spurgte jeg med få ord ind til "hvorfor han var begyndt at græde" og med få ord forklarede jeg min søns eller spurgte ham om han havde trøstet vennen.
Jeg håber du vil dele dine tanker :)
Rigtig god aften