Brev:
Mor-glad pige
30. september 2018
Alder:
3 år, 1 mdr.
Mor-glad pige
Hej Helen
Min datter på 3 år er meget glad for sin mor, og det er selvfølgelig i orden, men det går ud over hendes forhold til far. Jo mere morglad hun bliver, jo mere afviser hun sin far. Det betyder at mor skal gøre alting, ellers flipper hun ud. Det har vi så accepteret i en periode, og far har forsøgt at have gode stunder med hende. Det går fint! Men lige så snart mor er tilbage i huset, så hænger hun på mig. Og desværre går det den forkerte vej - hun bliver mere om mere afhængig af sin mor og mere og mere afvisende over for sin far.
Hun er begyndt at ignorere ham når han taler til hende, nægte at sige farvel/godnat osv. Lige meget hvor meget vi opfordrer hende, viser hende den gode opførsel eller lignende - så hjælper det intet. Hun bliver fortsat mere og mere afvisende over for far og hænger mere og mere på mor.
Hvordan får man vendt sådan en situation, og sikrer at hun også gider sin far? Og har hun behandler ham "pænt"? Uden alt for meget skrig og skrål.
Vi har både forsøgt at lokke hende, men også "tvunget" hende ud i situationer hvor det er far der har ansvaret - men intet af det er gået godt.
Hilsen