Stop med flaske og opdragelse af 3årig

8. juli 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Stop med flaske og opdragelse af 3årig

Hej Helen

Jeg skriver angående min søn. Prøvede at starte med mad da han var 6 mdr. Prøvede grød og almindelig mad som vi fik. Det få nogenlunde med grød, men det er meget lidt der kommer ind. Mad som han sidder med selv er også ok, men stadig ikke meget der kommer ind. Jeg bliver ved og ved, men synes ikke rigtig der sker nogen progression. Vi har været på ferie og ham har været syg, derfor har vi holdt os til mælken, men nu hvor jeg så prøver mad igen, så nægter han både grød og at spise selv, det er som om han har glemt det.

Han drikker stadig en flaske inden hver lur og 2 gange om natten. 180 ml hver gang, selv de gange hvor han faktisk har spist godt. Jeg kan ikke droppe flasken efter et måltid, da han jo stadig er sulten. Hvornår kan jeg droppe flaskerne efter et måltid og erstatte med vand?

Hvad gør jeg med mad? Han vil bare have mælk og intet andet. Jeg tilbyder vand og det drikker han.

Om morgenen laver jeg som regel pandekager til børnene, de sunde med bananer. Dem spiser han selv lidt af og så fodrer jeg ham med resten. Når jeg laver havregrød er det bedste jeg fodrer ham. ...

Annonce

...

Nogengang prøver jeg at undlade mælke inden er måltid så han er rigtig sulten, men så skriger han bare og vil slet ikke spise. Har også prøvet at give ham bare lidt mælk inden og det hjalp.

Angående hans pludren, så pludrer han slet ikke og han gør ikke rigtig tegn til at kravle endnu. Undrer mig bare fordi min datter pludrede løst fra 4 mdr.:). Kan jeg gøre noget?

En anden ting, min datter på snart 3 er ved at få en psykose! Hun er simpelthen så strid til tider. Hun er velopdragen, sød og dejlig og får en masse ros i børnehaven og af andre når vi er ude, men når hun får en af sinde anfald, så råber hun, slår, kradser etc. Vi råber ikke af hende medmindre vi simpelthen har fået nok og vi råber at nu skal hun stoppe, men der vil vi helst ikke ud. Vi er simpelthen begyndt at ignorere hende når hun er sådan, hverken tale til hende eller reagere på det, indtil hun er faldet ned, men er det godt?

Håber virkelig det er normalt, for synes vi opdrager hende godt. Vi er begge skolelærere, så alt det der med pædagogik, rammer, regler etc, det er vi med på:).

Tror det var det for denne gang:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder