Brev:
Stop med flaske og opdragelse af 3årig
8. juli 2018
Alder:
8 mdr.
Stop med flaske og opdragelse af 3årig
Hej Helen
Jeg skriver angående min søn. Prøvede at starte med mad da han var 6 mdr. Prøvede grød og almindelig mad som vi fik. Det få nogenlunde med grød, men det er meget lidt der kommer ind. Mad som han sidder med selv er også ok, men stadig ikke meget der kommer ind. Jeg bliver ved og ved, men synes ikke rigtig der sker nogen progression. Vi har været på ferie og ham har været syg, derfor har vi holdt os til mælken, men nu hvor jeg så prøver mad igen, så nægter han både grød og at spise selv, det er som om han har glemt det.
Han drikker stadig en flaske inden hver lur og 2 gange om natten. 180 ml hver gang, selv de gange hvor han faktisk har spist godt. Jeg kan ikke droppe flasken efter et måltid, da han jo stadig er sulten. Hvornår kan jeg droppe flaskerne efter et måltid og erstatte med vand?
Hvad gør jeg med mad? Han vil bare have mælk og intet andet. Jeg tilbyder vand og det drikker han.
Om morgenen laver jeg som regel pandekager til børnene, de sunde med bananer. Dem spiser han selv lidt af og så fodrer jeg ham med resten. Når jeg laver havregrød er det bedste jeg fodrer ham. ...
...
Nogengang prøver jeg at undlade mælke inden er måltid så han er rigtig sulten, men så skriger han bare og vil slet ikke spise. Har også prøvet at give ham bare lidt mælk inden og det hjalp.
Angående hans pludren, så pludrer han slet ikke og han gør ikke rigtig tegn til at kravle endnu. Undrer mig bare fordi min datter pludrede løst fra 4 mdr.:). Kan jeg gøre noget?
En anden ting, min datter på snart 3 er ved at få en psykose! Hun er simpelthen så strid til tider. Hun er velopdragen, sød og dejlig og får en masse ros i børnehaven og af andre når vi er ude, men når hun får en af sinde anfald, så råber hun, slår, kradser etc. Vi råber ikke af hende medmindre vi simpelthen har fået nok og vi råber at nu skal hun stoppe, men der vil vi helst ikke ud. Vi er simpelthen begyndt at ignorere hende når hun er sådan, hverken tale til hende eller reagere på det, indtil hun er faldet ned, men er det godt?
Håber virkelig det er normalt, for synes vi opdrager hende godt. Vi er begge skolelærere, så alt det der med pædagogik, rammer, regler etc, det er vi med på:).
Tror det var det for denne gang:)