Brev:
Brug af iPad
14. maj 2018
Alder:
16 mdr.
Brug af iPad
Hej Helen
Vi kunne godt tænke os at høre din mening om brug af iPad..
Vores dreng er 16 mdr og stor fan af iPaden.. Vi som forældre har efterhånden udviklet et elsker/had forhold til den..
Vi bruger den i hverdagen, men det er meget forskelligt hvor længe ad gangen..
IPad og fjernsyn er aldrig tændt om morgenen, det er et bevidst valg og det holder vi fast i.. Det er også et valg jeg godt kan holde fast i, da jeg her er udhvilet og frisk til at “tage kampen”.. Det er en anden snak om eftermiddagen, hvor jeg, og min dreng er meget trætte(far er først hjemme kl17.30)..
Nogle dage kan jeg slippe afsted med at tænde for ramasjang som min søn fint styre ved at gå til og fra med leg ved siden af..
Men de fleste eftermiddage græder han efter at vil se iPad.. Han er MEGET viljefast og er generelt en dreng med en mening han ikke er bange for at give til kende...
De fleste eftermiddage får han iPaden, men det er meget forskelligt om det 10 min eller 1 time jeg lader ham sidde med den... Han ser for det meste børnesange eller brandmand Sam på youtube..
Ved du om det skader små børn at se iPad, er der et tidspunkt hvor det er bedre at tænde end andre tidspunkter, eller skal vi helt lade være at finde den frem før han er ældre?
Det der frustrere os er at han endnu ikke forstår at han må se 30 min og så slut, det er han for lille til.. Hvornår kan han begynde at forstå at han må se 30 min og så slut? Han græder meget både inden han får den, men også når jeg tager den fra ham, og som jeg skriver har han en stærk mening og kan græde meget længe ...
Med venlig hilsen
Sabrina