Brev:
Tilpasning af madplan - 4 måneder
20. oktober 2022
Alder:
4 mdr.
Tilpasning af madplan - 4 måneder
Kære Helen
Vi skal snart i gang med grødfasen :-)
Jeg har et par spørgsmål i den forbindelse:
1. Vi spiser morgenmad kl 7.30 og afleverer storebror i skole kl 8.30. Det passer derfor meget dårligt med grød kl 8.00/8.30 som beskrevet i din bog Børn og Mad.
Kan vi tilpasse planen og give ham grød kl 7.30 i stedet?
2. Hvornår ville det være bedst for mig at malke mælk ud nu, og senere hen, for at lave et lille lager til grød og til vuggestuen?
Lige efter morgenamningen eller formiddagsamningen?
3. Hvor meget må han max spise de første par gange og den første uge?
4. Kan vi gå stille og roligt igang med grøntsagsmos efter en uge med grød, hvis det går godt?
Han er meget glad for at sidde med ved bordet, når vi spiser og observerer meget. Jeg tror, at han er interesseret i mad, selvom han også er særdeles glad for at die.
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Maria Louise