Appetitten er væk - skal vi supplere med mælk?

28. april 2022

Alder:
8 mdr.

Appetitten er væk - skal vi supplere med mælk?

Kære Helen

Efter en periode hvor det gik nogenlunde med spisningen både grød og mos er min søn nu stoppet op med at spise. Han er ikke interesseret i morgengrød og heller ikke rigtig frokost eller aftensmad. Ikke engang frugtmosen er rigtig interessant længere.

Han spiste ok af f.eks. Bønnemos og jordskokkemos og jeg kunne indimellem snige lidt kød ned, ligesom han var glad for sin instant grød, men ikke længere.

Nu kan jeg kun få ham til at spise lidt grød i klempose et par gange om dagen. Han er stadig interesseret i at sidde med sin egen mad, f,eks en banan, fiskedeller eller pasta. Men det bliver mest tygget og mast i småstykker, der ryger ikke rigtig noget. Hans mælkeindtag er også faldet gevaldigt gmsn, 400 ml fordelt på 3 - 4 flasker. Disse ligger tidlig morgen, eftermiddag og ...

Annonce

... midnat. Nu er jeg imidlertid begyndt at tilbyde flasken formiddag fordi jeg synes han skal have noget i maven - ind i mellem også en flaske sen eftermiddag, men der ryger sjældent mere en 50 70 ml ned. Er det en bjørnetjeneste - tager det hans appetit?

Vi nøder ham lidt, da han, hvis vi insisterer, ofte tager et par skefulde, men vi stopper naturligvis, hvis han protesterer kraftigt.

Har du nogen forklaring på ovenstående?

Vi læser jo at han i denne alder burde spise både rugbrød og det mad vi andre får, men da han absolut afviser alt med klumper er vi meget langt fra dette udviklingstrin synes jeg. Jeg synes også han generelt spiser for lidt. Han er ca 8 måneder, 68 cm, og 9.2 kg og vokser i følge egen sp rigtig fint.

Jeg ser frem til at høre dine tanker.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor