Brev:
Appetitten er væk - skal vi supplere med mælk?
28. april 2022
Alder:
8 mdr.
Appetitten er væk - skal vi supplere med mælk?
Kære Helen
Efter en periode hvor det gik nogenlunde med spisningen både grød og mos er min søn nu stoppet op med at spise. Han er ikke interesseret i morgengrød og heller ikke rigtig frokost eller aftensmad. Ikke engang frugtmosen er rigtig interessant længere.
Han spiste ok af f.eks. Bønnemos og jordskokkemos og jeg kunne indimellem snige lidt kød ned, ligesom han var glad for sin instant grød, men ikke længere.
Nu kan jeg kun få ham til at spise lidt grød i klempose et par gange om dagen. Han er stadig interesseret i at sidde med sin egen mad, f,eks en banan, fiskedeller eller pasta. Men det bliver mest tygget og mast i småstykker, der ryger ikke rigtig noget. Hans mælkeindtag er også faldet gevaldigt gmsn, 400 ml fordelt på 3 - 4 flasker. Disse ligger tidlig morgen, eftermiddag og midnat. Nu er jeg imidlertid begyndt at tilbyde flasken formiddag fordi jeg synes han skal have noget i maven - ind i mellem også en flaske sen eftermiddag, men der ryger sjældent mere en 50 70 ml ned. Er det en bjørnetjeneste - tager det hans appetit?
Vi nøder ham lidt, da han, hvis vi insisterer, ofte tager et par skefulde, men vi stopper naturligvis, hvis han protesterer kraftigt.
Har du nogen forklaring på ovenstående?
Vi læser jo at han i denne alder burde spise både rugbrød og det mad vi andre får, men da han absolut afviser alt med klumper er vi meget langt fra dette udviklingstrin synes jeg. Jeg synes også han generelt spiser for lidt. Han er ca 8 måneder, 68 cm, og 9.2 kg og vokser i følge egen sp rigtig fint.
Jeg ser frem til at høre dine tanker.
Venlig hilsen
Christina