Grød og grøntsager eller grøntsager og grød?

1. december 2022

Alder:
5 mdr.

Grød og grøntsager eller grøntsager og grød?

Kære Helen

Mange tak for dine meget nyttige og søde svar på mine mange spørgsmål om mad mv. til den lille papegøje.

Ja, han har en rigtig god kontakt. Det lægger mange mærke til, faktisk.

Jeg giver ham pt kun grød til middag og har givet ham smagsprøver på grøntsagsmos et par gange. Dog ikke den store succes - heller ikke med en let amning først.

Kan man egentlig vende det om - så man giver grøntsagsmos til middag og grød til aften? Fordi han elsker grøden ville det måske være nemmere om aftenen, hvor han er træt og knap så nysgerrig på nye ting (læs: lettere muggen ...

Annonce

... 😉)?

I øvrigt ved jeg, at de i vuggestuen hernede, serverer grøntsagsmos til middag. Til den tid med kød (fra 6 måneder).

Han elsker sin kop, som han selv han drikke vand af. Han nærmest stråler, når han kan selv, med lidt hjælp fra mig. Han tager også selv fat i skeen og kommer den i munden. Så jeg tager altid 2 skeer frem. Så bytter vi lidt frem og tilbage.

Du har tidligere skrevet, at man også kan komme smør i grøntsagsmos eller grød som fedtstof. Hvad med ghee? Har det samme næringsmæssige sammensætning?

På forhånd tak 😀

Bedste hilsner
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt