Brev:
Grød og grøntsager eller grøntsager og grød?
1. december 2022
Alder:
5 mdr.
Grød og grøntsager eller grøntsager og grød?
Kære Helen
Mange tak for dine meget nyttige og søde svar på mine mange spørgsmål om mad mv. til den lille papegøje.
Ja, han har en rigtig god kontakt. Det lægger mange mærke til, faktisk.
Jeg giver ham pt kun grød til middag og har givet ham smagsprøver på grøntsagsmos et par gange. Dog ikke den store succes - heller ikke med en let amning først.
Kan man egentlig vende det om - så man giver grøntsagsmos til middag og grød til aften? Fordi han elsker grøden ville det måske være nemmere om aftenen, hvor han er træt og knap så nysgerrig på nye ting (læs: lettere muggen 😉)?
I øvrigt ved jeg, at de i vuggestuen hernede, serverer grøntsagsmos til middag. Til den tid med kød (fra 6 måneder).
Han elsker sin kop, som han selv han drikke vand af. Han nærmest stråler, når han kan selv, med lidt hjælp fra mig. Han tager også selv fat i skeen og kommer den i munden. Så jeg tager altid 2 skeer frem. Så bytter vi lidt frem og tilbage.
Du har tidligere skrevet, at man også kan komme smør i grøntsagsmos eller grød som fedtstof. Hvad med ghee? Har det samme næringsmæssige sammensætning?
På forhånd tak 😀
Bedste hilsner
Maria Louise