Brev:
Pludselig flere amninger om natten
12. februar 2021
Alder:
6 mdr.
Pludselig flere amninger om natten
Hej Helen,
Jeg har en dejlig lille søn på 5.5 mdr som pludselig er begyndt at ville amme næsten hver anden time om natten.
Vi er begyndt på skemad da han blev 5 mdr og det køre rigtig godt.
Han har en rytme der ser Ca sådan ud:
Kl 6 vågner og ammes.
Kl 8.30 ammes inden første lur (vågner 9.15)
Kl 10.30 får grød med lidt topping (Majs, hirse eller boghvede. Topping kan være frugt mis af en art eller gulerod, ærter eller sødkartoffelmos) får vand af kop
Kl 11.30 ammes han og får anden lur.
Kl Ca 14 vågner han og ammes.
Kl 16 ammes og sover 3 lur ( vågner Ca 16.45.
Kl 17.30 får grønsagsmos og vand af kop.
Kl 19 ammes og sover til natten.
Før har han kunne nøjes med en amning kl 2 men nu vågner han mange gange om natten og vil kun have bryst og ikke sut.
Jeg ville jo syntes han er godt dækket ind med mad inlæ et af dagen, så hvorfor pludselig denne ændring?
Han udvikler sig som han skal. Triller begge veje, drejer om sig selv og forsøger at krybe. Han er en stor dreng på 70 cm og næsten 9 kg.
Han spiser mellem en halv og en hel dl til de 2 måltider om dagen. Typisk 1 dl til frokost og en halv dl til aften.
Har du evt forslag til ændringer eller vil det ændre sig af sig selv?
Hilsen Nicoline