Pludselig flere amninger om natten

12. februar 2021

Alder:
6 mdr.

Pludselig flere amninger om natten

Hej Helen,

Jeg har en dejlig lille søn på 5.5 mdr som pludselig er begyndt at ville amme næsten hver anden time om natten.

Vi er begyndt på skemad da han blev 5 mdr og det køre rigtig godt.

Han har en rytme der ser Ca sådan ud:

Kl 6 vågner og ammes.
Kl 8.30 ammes inden første lur (vågner 9.15)
Kl 10.30 får grød med lidt topping (Majs, hirse eller boghvede. Topping kan være frugt mis af en art eller gulerod, ærter eller sødkartoffelmos) får vand af kop
Kl 11.30 ammes han og får anden lur.
Kl Ca 14 vågner han og ammes.
Kl 16 ammes og sover 3 lur ( vågner Ca 16.45.
Kl 17.30 får grønsagsmos og vand ...

Annonce

... af kop.
Kl 19 ammes og sover til natten.

Før har han kunne nøjes med en amning kl 2 men nu vågner han mange gange om natten og vil kun have bryst og ikke sut.

Jeg ville jo syntes han er godt dækket ind med mad inlæ et af dagen, så hvorfor pludselig denne ændring?

Han udvikler sig som han skal. Triller begge veje, drejer om sig selv og forsøger at krybe. Han er en stor dreng på 70 cm og næsten 9 kg.

Han spiser mellem en halv og en hel dl til de 2 måltider om dagen. Typisk 1 dl til frokost og en halv dl til aften.

Har du evt forslag til ændringer eller vil det ændre sig af sig selv?

Hilsen Nicoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder