Baby vil ikke spise vågen

26. april 2020

Alder:
4 mdr.

Baby vil ikke spise vågen

Hej Helen.

Jeg skriver igen efter du hjalp med vores lillebror der kun vil spise i søvne.

Dette er meget svært for mig og det kræver meget timing, især i disse corona tider og med storesøster der er hjemme hele tiden. Det stresser mig rigtig meget og nu vil han næsten ingengang amme mere i søvne idet han vågner af det når jeg tager ham op for at amme, det synes han er mere spændende.

Selvom han får modermælk ind i munden, afviser han brystet selvom han er ...

Annonce

... sulten? Jeg tænker om han overhovedet kan mærke han er sulten eller mæt når jeg over den sidste måned kun har ammet ham i søvne ?

Vi har prøvet at give ham flaske både med mm og modermælk forskellige sutteflasker og det vil han ikke. Han bruger ikke sut, så den kan heller ikke hjælpe. Han er begyndt ikke at tage helt det på han skal, så jeg er virkelig på bar bund hvad jeg skal gøre. Han er lige blevet 4 måneder, skal jeg begynde på grød ?

Bedste hilsner
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.