Brev:
Nedtrapning af flasker - 8 mdr.
16. januar 2019
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af flasker - 8 mdr.
Hej Helen,
Jeg er helt på bar bund. Jeg er føler mig presset og har svært ved at holde fast i det jeg ved er det rigtige.
Min lille dreng på 8, knap 9 måneder, har problemer med maden.
Vi forsøgte at starte op med skemad ved 4 måneder og det lykkedes ikke rigtig og vi har haft rigtig svært ved at komme igang. Han har først rigtig taget maden til sig efter han blev 7 næsten 8 måneder.
Vi har døjet med at han kaster op. Han spiser næsten ingen klumper (det kommer der et seperat brev om efterfølgende). Han spiser mange men små portioner.
Jeg skal starte på job om 3 uger. Derfor har jeg desperat brug for at få nedtrappet hans mælkeindtag om natten.
Pt bliver han ammet 2 gange om dagen (før formidagslur og før eftermidagslur).
Derudover får han 3 flasker; når han puttes til nat (omkring kl. 18.30) og igen 2 gange om natten (ofte kl. 00.00 og kl. 04.00).
Bonusinfo: jeg har meget begrænset mængde mælk tilbage, så amningerne er meget små.
Jeg synes det er for meget. Jeg har haft ham skåret ned til 2 flasker og 2 amninger (flasken omkring midnat blev skåret væk). Men så blev han syg og i den forbindelse har jeg trappet op da han ikke spiste særligt meget om dagen.
Jeg ville allerhelst skære begge natflasker væk (midnat og tidlig morgen). Selvfølgelig også for at sikre det i hvert fald ikke er mælken der gør han ikke har plads til maden om dagen.
Men han bliver meget ked af det om natten og vil ikke sove videre hvis han ikke får mælk. Han bruger desværre ikke sut selvom jeg stadig forsøger.
Jeg har forsøgt at tilbyde ham vand om natten i stedet, da han jo ikke burde have brug for mad om natten mere. Det er lykkedes enkelte gange, men generelt set er han svær at få til at falde hen igen.
Alternativt er han endt i svøb i dynen til han sover i mine arme for så at blive lagt, men det synes jeg heller ikke er optimalt.
Idag giver jeg ham flasken inde ved hans seng i et mørkt lokale, jeg overvejer om jeg skal give ham en flasken inde i stuen, mens vores store dreng også er vågen.
Jeg har til dato stadig ikke formodet at holde ham vågen under en hel flaske eller amning (det har vi tidligere skrevet lidt om). Det giver ikke helt så store problemer nu hvor han får flaske da jeg jo kan se om han spiser.
Jeg har virkelig brug for du deler dine tanker med mig så jeg kan komme videre.
Med venlig hilsen
Kris