Vil ikke spise mos og grød - del 2

4. november 2018

Alder:
7 mdr.

Vil ikke spise mos og grød - del 2

Hej Helen.

Skrev til dig for en uges tid siden om min søn på idag 7 mdr, som ikke vil spise mos, eller grød.

Det vil han så en uge efter heller ikke. Var hos læge med ham her for en uge siden, som fortalte at han havde noget rødmen på ørerne, og han er snottet og hoster lidt nu. Han har ikke feber mere.

Hn vil gerne drikke mælk fra mig, og engang imellem vil han gerne spise de der grød og smoothie man kan sprøjte ind i munden.

Hver gang han bliver sat i stolen ...

Annonce

... protesterer ham, og ligeledes når der kommer en ske ind i munden. Efter den ene skefuld er hans mund fuldstændig lukket også selvom han sidder med noget at gumle på først.

Spørgsmålet er lidt om jeg bare skal give ham mælk, når han ikke vil spise grød eller mos. Eller om jeg skal holde mig til 7 måneders planen med de 4 mælkemåltider, selvom han ikke vil spise grød og mos.

Er self lidt bekymret for om han så får nok mad i løbet af dagen.

Med venlig hilsen
Alfreds mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder