Høj risiko på nakkefold

17. september 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Høj risiko på nakkefold

Hej Helen

Vi har en dejlig datter på 2 år. Hun er en lille trold med knald på. Hun er også en meget fremmelig pige som altid har været meget skarp og lynhurtig til at lære nye ting.

Under min graviditet fik jeg lavet en nakkefoldscanning og her fik vi en høj risiko 1:16 det var meget hårdt for os at skulle tage stilling til hvad der nu skulle ske. Jeg fik lavet en moderkagebiopsi og resultatet var at vi ventede en dejlig sund og rask pige og det må man sige at hun er.

Nu er jeg så gravid igen med nr. 2 og har lige været til nakkefoldscanning igen. Her landede jeg igen i højrisiko 1:120. ØV ØV det var jeg bare ikke forberedt på. Jeg skal nu have foretaget en moderkagebiopsi på ...

Annonce

... mandag. Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at tænke på hvorfor at jeg lander i højrisikoen. Jeg er nu 29 år og ifølge sygeplejersken er det kun tykkelsen på nakkefolden som gjorde udslaget.

Puha jeg er bare så nevøs og jeg blev bare så ked af det.

Jeg tænker bare at hvis man siger ja til nakkefoldsscanning og men ikke får et godt resultat er man bare nød til at tage stilling til om moderkagebiopsi er det man vil. Det er bare så uretfærdigt at man skal alle de bekymringer igennem. På den anden side er det jo også godt at få det hele tjekket.

Vi håber på et godt resultat og hvis det viser at være lige så godt som men vores pige kan det jo ikke blive bedre.

Lidt tanker fra
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.