Brev:
Høj risiko på nakkefold
17. september 2010
Alder:
0 mdr.
Høj risiko på nakkefold
Hej Helen
Vi har en dejlig datter på 2 år. Hun er en lille trold med knald på. Hun er også en meget fremmelig pige som altid har været meget skarp og lynhurtig til at lære nye ting.
Under min graviditet fik jeg lavet en nakkefoldscanning og her fik vi en høj risiko 1:16 det var meget hårdt for os at skulle tage stilling til hvad der nu skulle ske. Jeg fik lavet en moderkagebiopsi og resultatet var at vi ventede en dejlig sund og rask pige og det må man sige at hun er.
Nu er jeg så gravid igen med nr. 2 og har lige været til nakkefoldscanning igen. Her landede jeg igen i højrisiko 1:120. ØV ØV det var jeg bare ikke forberedt på. Jeg skal nu have foretaget en moderkagebiopsi på mandag. Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at tænke på hvorfor at jeg lander i højrisikoen. Jeg er nu 29 år og ifølge sygeplejersken er det kun tykkelsen på nakkefolden som gjorde udslaget.
Puha jeg er bare så nevøs og jeg blev bare så ked af det.
Jeg tænker bare at hvis man siger ja til nakkefoldsscanning og men ikke får et godt resultat er man bare nød til at tage stilling til om moderkagebiopsi er det man vil. Det er bare så uretfærdigt at man skal alle de bekymringer igennem. På den anden side er det jo også godt at få det hele tjekket.
Vi håber på et godt resultat og hvis det viser at være lige så godt som men vores pige kan det jo ikke blive bedre.
Lidt tanker fra
Helene