Babybad

9. oktober 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Babybad

Hej Helen

Tak for alle dine brugbare svar.

Her et mere lavpraktisk spørgsmål.

Jeg kan læse, at du foreslår et bad efter formiddagsluren mhp. At forlænge eftermiddagsluren. Aktuelt er vores dreng gået fra 45 min lure til 30 min lure, så jeg vil gerne afprøve det. Jeg er så ked af at han ikke sover mere. :/ det er som om at han vågner med et sæt, når der er gået nøjagtigt 30 minutter. Det er tydeligt han ikke formår at komme i næste søvnstadie trods slyngevugge med motor eller barnevogn.

Men i forhold til badet:

- Hvor ofte må en 4 mdr baby blive badet?

- Vores dreng er stadigvæk lidt anspændt når han bades. Jeg har en kop med vand, som jeg hælder roligt over ham og en klud, som jeg lægger på ham også. Han græder ...

Annonce

... ikke, men han kan fx sidde og holde fast i karrets kanter (altså holder forsigtigt igen). Der kan godt komme små smil men ellers er udtrykket lidt anspændt). Derfor har jeg svært ved at vurdere, hvor lang tid badet skal vare. Jeg vil nødigt at det skal ende med gråd, fordi jeg har trukket det for længe..

- Er der noget jeg med fordel kan gøre for at han slapper endnu mere af..?

- Vi har et badekar med baby indsats, hvor der jf. Max grænse-markeringen, ikke skal hældes vand op så hele kroppen er dækket. Dette er også en af grundene til at jeg hælder vand over kroppen, så han ikke bliver kold på de områder, der stikker op fra vandet. (Hvis det giver mening?). Ville det være bedre for ham at være helt omsluttet af vand?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder