Brev:
Babybad
9. oktober 2022
Alder:
3 mdr.
Babybad
Hej Helen
Tak for alle dine brugbare svar.
Her et mere lavpraktisk spørgsmål.
Jeg kan læse, at du foreslår et bad efter formiddagsluren mhp. At forlænge eftermiddagsluren. Aktuelt er vores dreng gået fra 45 min lure til 30 min lure, så jeg vil gerne afprøve det. Jeg er så ked af at han ikke sover mere. :/ det er som om at han vågner med et sæt, når der er gået nøjagtigt 30 minutter. Det er tydeligt han ikke formår at komme i næste søvnstadie trods slyngevugge med motor eller barnevogn.
Men i forhold til badet:
- Hvor ofte må en 4 mdr baby blive badet?
- Vores dreng er stadigvæk lidt anspændt når han bades. Jeg har en kop med vand, som jeg hælder roligt over ham og en klud, som jeg lægger på ham også. Han græder ikke, men han kan fx sidde og holde fast i karrets kanter (altså holder forsigtigt igen). Der kan godt komme små smil men ellers er udtrykket lidt anspændt). Derfor har jeg svært ved at vurdere, hvor lang tid badet skal vare. Jeg vil nødigt at det skal ende med gråd, fordi jeg har trukket det for længe..
- Er der noget jeg med fordel kan gøre for at han slapper endnu mere af..?
- Vi har et badekar med baby indsats, hvor der jf. Max grænse-markeringen, ikke skal hældes vand op så hele kroppen er dækket. Dette er også en af grundene til at jeg hælder vand over kroppen, så han ikke bliver kold på de områder, der stikker op fra vandet. (Hvis det giver mening?). Ville det være bedre for ham at være helt omsluttet af vand?
Hilsen mor