Brev:
Den perfekte mor
10. oktober 2021
Alder:
0 mdr.
Den perfekte mor
Hej Helen
Jeg har end del spørgsmål til dig, men prøver lige at dele dem op i forskellige breve.
For snart 4 uger siden kom lillebror til verden. Vi har i forvejen en skøn dreng på snart 3,5 år. Min ‘udfordring’ er, at jeg bestræber mig på at være den ‘perfekte mor’ og gøre alt, hvad eksperter siger, men det stresser mig også meget, og jeg har svært ved bare at være i rollen.
Jeg har f.eks dårlig samvittighed over, at jeg ikke længere får lagt hud mod hud med lillebror (amningen er etableret), men reelt har jeg kun 5-6 timers barsel inden storebror kommer hjem fra børnehave. Derudover har jeg læst, at spædbørn har bedst af at sove i favn i løbet af dagen. Er det rigtigt? Jeg plejer at trille en tur med barnevognen om formiddagen, men resten af dagen er han i min eller farens favn. Jeg er bare ved at nå dertil, hvor jeg også har brug for at udrette noget, og at en af os kan have hænderne fri til at lege med den store, mens den anden laver aftensmad.
Jeg søger derfor lidt rådgivning på, hvordan jeg kan være en god mor for begge børn og ikke konstant være plaget af dårlig samvittighed over for dem begge.
Hilsener herfra