Bekymret mor

9. august 2021

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Bekymret mor

Hej Helen.

Min dreng på 2.5 går i dagpleje, han startede i vuggestue, da han er en bulderbasse, men han kunne ikke forskellige pædagoger om morgenen, så vuggestue og jeg blev enige om at skifte til dagpleje, desværre da han var faldet til i dagplejen, skulle dagplejeren på uddannelse, så det blev til endnu et skift og der er han nu.

Jeg spørger hver dag når jeg henter, hvordan dagen er gået, og har altid fået advide det er gået fint, han er bagud med sprog og har haft spurgt dagplejeren for noget tid siden, om han kunne få noget hjælp, men fik advide det gjorde man ikke før han startede i børnehave. Men her for ca 1 måned siden, blev jeg ringet op af pædagogen der er tilknyttet, at hun synes vi skulle have et møde ang talepædagog, jeg var lettet over at nu fik han noget hjælp, men mødet slog mig fuldstændig ud, her blev jeg oplyst om at i dagplejen, at han skal guides i forhold til at lege med de andre børn, men han vil gerne de andre børn. Jeg har en stor dreng på 18 år også, så han har ingen småsøskende at lege med herhjemme, og blev oplyst om han hurtigt mister fokus.

Det sidste har jeg haft snakket med dagplejeren om, ...

Annonce

... når vi læser godnat historie at han hurtigt mister interessen, i dagplejen er han en indadvendt dreng, der skal se tingene lidt an, og blev oplyst om at han har det med at ligge tingene hurtigt tilbage på sin plads, eller sætte biler på rækker eller i klynger, den dreng de fortalte om er han ikke herhjemme, her er han en vovetrold uden lige, og bygger meget med lego/togbane, og der bliver ikke lagt ting på plads medmindre jeg ber ham om det, han vinker til alle når vi er ude og gå tur, elsker at kramme og kysse.

Jeg føler mig snydt på en eller anden måde, at i over 1 år har jeg spurgt hver eneste dag, hvordan dagen er gået, og at alt var fint, og så får man advide alt dette, har fuldstændig mistet tilliden til dagplejemoren, man vil jo for alt i verdenen gerne vide om ens barn trives, har du nogle gode råd?

Aflevering i dagplejen har ikke været nem længe når vi kommer ind af døren, går han i strejke og sætter sig på gulvet og græder, men det er heldigvis hurtigt overstået igen, og er det normalt at han ikke virker lige glad hver gang for at se sin mor, når jeg henter ham igen?

Hilsen hende
der føler sig som en dårlig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os