Brev:
Bekymret mor
9. august 2021
Alder:
2 år, 6 mdr.
Bekymret mor
Hej Helen.
Min dreng på 2.5 går i dagpleje, han startede i vuggestue, da han er en bulderbasse, men han kunne ikke forskellige pædagoger om morgenen, så vuggestue og jeg blev enige om at skifte til dagpleje, desværre da han var faldet til i dagplejen, skulle dagplejeren på uddannelse, så det blev til endnu et skift og der er han nu.
Jeg spørger hver dag når jeg henter, hvordan dagen er gået, og har altid fået advide det er gået fint, han er bagud med sprog og har haft spurgt dagplejeren for noget tid siden, om han kunne få noget hjælp, men fik advide det gjorde man ikke før han startede i børnehave. Men her for ca 1 måned siden, blev jeg ringet op af pædagogen der er tilknyttet, at hun synes vi skulle have et møde ang talepædagog, jeg var lettet over at nu fik han noget hjælp, men mødet slog mig fuldstændig ud, her blev jeg oplyst om at i dagplejen, at han skal guides i forhold til at lege med de andre børn, men han vil gerne de andre børn. Jeg har en stor dreng på 18 år også, så han har ingen småsøskende at lege med herhjemme, og blev oplyst om han hurtigt mister fokus.
Det sidste har jeg haft snakket med dagplejeren om, når vi læser godnat historie at han hurtigt mister interessen, i dagplejen er han en indadvendt dreng, der skal se tingene lidt an, og blev oplyst om at han har det med at ligge tingene hurtigt tilbage på sin plads, eller sætte biler på rækker eller i klynger, den dreng de fortalte om er han ikke herhjemme, her er han en vovetrold uden lige, og bygger meget med lego/togbane, og der bliver ikke lagt ting på plads medmindre jeg ber ham om det, han vinker til alle når vi er ude og gå tur, elsker at kramme og kysse.
Jeg føler mig snydt på en eller anden måde, at i over 1 år har jeg spurgt hver eneste dag, hvordan dagen er gået, og at alt var fint, og så får man advide alt dette, har fuldstændig mistet tilliden til dagplejemoren, man vil jo for alt i verdenen gerne vide om ens barn trives, har du nogle gode råd?
Aflevering i dagplejen har ikke været nem længe når vi kommer ind af døren, går han i strejke og sætter sig på gulvet og græder, men det er heldigvis hurtigt overstået igen, og er det normalt at han ikke virker lige glad hver gang for at se sin mor, når jeg henter ham igen?
Hilsen hende
der føler sig som en dårlig mor