Institutionsskift - 2 år, 1 mdr.

5. juli 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Institutionsskift - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen!

Min lille familie og jeg er netop flyttet i hus, i en lille forstad til den by vi hidtil har boet i. Vores søn går i vuggestue i byen, og har været der fra han var ca. 13 mdr. Han er en dreng, som tager lang tid om at vænne sig til nye ting, og er generelt utryg ved folk han ikke kender (eller sågar også folk han kender). Jeg brugte lang tid på at køre ham ind i vuggestuen, så det kunne blive en så blid start som muligt. Han trives der nu. Han kan stadigvæk være ked af det, når han skal derhen om morgenen, men vi er ikke i tvivl om, at det hurtigt går over, og at han trives derhenne.

Nu er vi flyttet, og det er heldigvis gået rigtig godt. Vi har besøgt huset ca 1 1/2 måned inden indflytning, så han har haft god tid til at vænne sig til det nye. Dog har vi kunnet mærke på ham, at han har reageret på, at vi har været meget optaget af flytningen, og nok ikke har været så tilstedeværende, som vi ...

Annonce

... gerne ville være. Men han trives i de nye omgivelser.

Nu er så det store spørgsmål - hvornår skal vi skifte institution og skal vi skifte?

Vi har et stort ønske om, at han skal integreres i den by vi bor i, så han kommer til at kende de børn han skal gå i skole med. Men samtidig skærer i hjertet at skulle flytte ham fra noget som er trygt og velkendt. Han går i en lille institution med en børnehavegruppe og en vuggestue, så skiftet til børnehaven ville uden tvivl komme til at foregå nemmest der.

Jeg er ret sikker på, at jeg først vil flytte ham, når han skal til at i børnehave. Dels fordi han så kun skal have et skift, og han er blevet det ældre. Desuden skal han være storebror om 8 uger, og det bliver også en stor omvæltning. Samtidig er jeg slet ikke sikker på, hvornår/om vi kan få plads i den nye institution.

Håber du kan hjælpe os med at træffe en god beslutning.

Med venlig hilsen
mig...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor