Brev:
Institutionsskift - 2 år, 1 mdr.
5. juli 2017
Alder:
2 år, 1 mdr.
Institutionsskift - 2 år, 1 mdr.
Hej Helen!
Min lille familie og jeg er netop flyttet i hus, i en lille forstad til den by vi hidtil har boet i. Vores søn går i vuggestue i byen, og har været der fra han var ca. 13 mdr. Han er en dreng, som tager lang tid om at vænne sig til nye ting, og er generelt utryg ved folk han ikke kender (eller sågar også folk han kender). Jeg brugte lang tid på at køre ham ind i vuggestuen, så det kunne blive en så blid start som muligt. Han trives der nu. Han kan stadigvæk være ked af det, når han skal derhen om morgenen, men vi er ikke i tvivl om, at det hurtigt går over, og at han trives derhenne.
Nu er vi flyttet, og det er heldigvis gået rigtig godt. Vi har besøgt huset ca 1 1/2 måned inden indflytning, så han har haft god tid til at vænne sig til det nye. Dog har vi kunnet mærke på ham, at han har reageret på, at vi har været meget optaget af flytningen, og nok ikke har været så tilstedeværende, som vi gerne ville være. Men han trives i de nye omgivelser.
Nu er så det store spørgsmål - hvornår skal vi skifte institution og skal vi skifte?
Vi har et stort ønske om, at han skal integreres i den by vi bor i, så han kommer til at kende de børn han skal gå i skole med. Men samtidig skærer i hjertet at skulle flytte ham fra noget som er trygt og velkendt. Han går i en lille institution med en børnehavegruppe og en vuggestue, så skiftet til børnehaven ville uden tvivl komme til at foregå nemmest der.
Jeg er ret sikker på, at jeg først vil flytte ham, når han skal til at i børnehave. Dels fordi han så kun skal have et skift, og han er blevet det ældre. Desuden skal han være storebror om 8 uger, og det bliver også en stor omvæltning. Samtidig er jeg slet ikke sikker på, hvornår/om vi kan få plads i den nye institution.
Håber du kan hjælpe os med at træffe en god beslutning.
Med venlig hilsen
mig...