Nægter at tage flaske og skal passes

10. juni 2008

Alder:
4 mdr.

Nægter at tage flaske og skal passes

Hej Helen.

Det er nu ved at være længe siden jeg har skrevet sidst og ja - det går rigtig godt.

Jeg er stort set ovre mine problemer med svamp og der er nu mælk nok til Tinus. Vi har efterhånden fundet en god rytme og det går godt med nattesøvnen.

Det jeg nu vil spørge dig om er om du har nogle gode råd i forhold til at give flaske. Et af mine tidligere spørgsmål handlede om en evt begyndende ammestrejke - Tinus var begyndt at foretrække flasken fremfor mit bryst, men nu er det lige omvendt! Vi er blevet ved med at give ham flaske til natten (nu med vælling) for at han fortsat vil tage den, men det sker oftere og oftere at han bliver stiktosset og simpelthen nægter.

Da jeg sidst fik ham passet nægtede han at spise før jeg kom hjem og gav ham brystet. Han blev ammet lige inden jeg tog afsted kl 15 og da jeg var hjemme igen kl 22 havde hun kun fået 60 ml i ham - og han ...

Annonce

... blev glad så snart jeg havde lagt ham til.

Det underlige er at det ikke er altid han ikke vil tage flasken. Igår aftes slugte han 100 ml vælling - i dag var der ramaskrig! Jeg har tænkt at det måske skyldes at han ikke er sulten, men da jeg gav op efter utallige forsøg og lagde ham til spiste han fint fra brystet.

Jeg forsøger at amme ham ved 18-19 tiden og så give ham flasken 1-2 timer efter lige inden han bliver puttet.

Mit dilemma er nu at vi skal til bryllup på lørdag hvor han skal passes af mine forældre. De bor 35 km fra hvor festen holdes så det er ikke så nemt at amme ham i løbet af aftenen. Han skal passes hos dem fra ca 17 til vi engang kommer hjem.

Har du nogen gode råd? Og kan du give nogen forklaring på hvorfor han nogen gange bliver stiktosset når jeg forsøger at give ham flasken (det er desværre mere regelen end undtagelsen ;0( )

På forhånd tak

Hilsen Bibi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!