Overnatning ude første gang

16. maj 2017

Alder:
10 mdr.

Overnatning ude første gang

Hej Helen,

Vi er inviteret til bryllup i Århus i midten af september. Da vi selv bor i KBH er det med overnatning.

Vores datter vil på det tidspunkt være 14 måneder.
Hun har altid nægtet både sut og flaske, hvorfor jeg stadig ammer. På nuværende tidspunkt to gange i døgnet - inden hun bliver lagt (ca. 19:30) og når vi selv går i seng (ca. 22:00).

Det er planen at bedsteforældrene skal ...

Annonce

... passe hende den weekend brylluppet er, men vi vil gerne nå en prøve-weekend inden, da Århus er lidt langt væk.

Mine spørgsmål er som følger:

- Giver det mening med en prøveweekend?
- Har du nogle gode råd/holdning til hvor tæt på brylluppet den bør ligge?
- I forlængelse af ovenstående, hvornår og hvordan bør jeg stoppe med de to sidste amninger

På forhånd tak for din hjælp.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København