Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.

31. august 2013

Alder:
3 år, 1 mdr.

Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.

Hej Helen, og tak for svar på sidste spørgsmål.

Vores nuværende situation i korte træk:

Vi er ved at bygge hus (skal flytte 1. okt.), har fået barn nr. 2 og storebror er startet i børnehave pr. 1. juli. Jeg ved det er mange ting for en lille hjerne på 3 år. Lillesøster er imidlertid ramt af kolik og da faren har været meget væk fra hjemmet pga. husbyggeri, har vi været nødsaget til at inddrage min mor og mine svigerforældre meget end normalt. Det er fint nok, han er meget glad for dem alle 3. Han har siden ankomsten af lillesøster, overnattet hos dem hver weekend. Vi har selvfølgelig oplevet at han har reageret voldsomt på at blive storebror, rettet mod os, ikke mod hende heldigvis. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt det er en god ide at han er så meget væk fra hjemmet. Det skal også siges at farmor eller far henter ham til middag i børnehaven, hvorefter han sover lur hos ...

Annonce

... farmor og farfar. Far arbejder hvor farmor og farfar bor, derfor denne løsning. Far tager ham så med hjem når arbejdsdagen er slut. Han er således hos sin farmor hver eftermiddag.

Det er selvfølgelig ikke meningen at det skal fortsætte på denne måde, jeg har simpelthen bare ikke haft overskud til 2 børn hvor den ene har kolik, men er det for meget? Jeg spørger fordi han opfører sig trodsigt, meget endda, alting er en kamp med ham. Jeg ved noget også hænger sammen med hans alder, men er han for meget væk fra hjemmet? Vi forsøger at have faste rutiner og bedsteforældre er rimelig gode til at overholde dette.

Jeg tror egentlig mit spørgsmå er; er det bedre for ham at være hjemme hvor jeg ikke kan være der for ham 100%, eller har han mere gavn af at være hos bedsteforældrene hvor de giver ham alt deres opmærksomhed?

Håber du forstår mit dilemma, ha en god dag!

Med venlig hilsen
RL

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder