Brev:
Pasning af bedstemor
28. juli 2021
Alder:
6 mdr.
Pasning af bedstemor
Hej Helen
Min barsel slutter om lidt, når min datter er knapt 7 måneder, da jeg skal igang med mit speciale. Min datters mormor skal passe hende mandag til torsdag, og jeg holder selv fast fri om fredagen - og weekenden naturligvis frem til januar.
Min datter er meget glad for sin mormor, hun er blevet passet af hende før en til to timers tid ad gangen, hun er blevet puttet af hende og hun har fået flaske af hende i den forbindelse. Så hun er på ingen måde fremmed. Men nu er det jo en anden situation, at jeg helt forsvinder 4 dage om ugen i dagtimerne. Hun skal passes hjemme hos os.
Har du nogle gode råd til en god indkøring og andre ting, der kan være relevante at tænke ind, når det er mormor og jo ikke en fremmed dagplejer? Eller skal man gribe det an på samme måde med en halv time ad gangen og gradvist øge? Jeg har sat 14 dage af til en eventuel indkøring. Mormor kender også de fleste rutiner osv.
Tror du, det vil skabe forvirring for min datter, at hun bliver passet herhjemme, men at jeg tager afsted? Jeg har selv tænkt, det var mest trygt, men nu er jeg i tvivl.
De bedste hilsner