Pasning første gang

1. september 2014

Alder:
7 mdr.

Pasning første gang

Kære Helen

Tak for din hjælp mht dagsplan, som vi nu arbejder videre med:)

Jeg skriver denne gang til dig, da vi gerne vil prøve at øve os i at få passer vores datter. Vi har ikke haft brug for det, og så må jeg indrømme at jeg ikke har haft lyst til at være så meget væk fra hende. Desuden har jeg også ammet en del, så det har ikke været så nemt.

Hun har kun været "passet" i 1-2 timer af farmor og farfar, og det gik helt fint. Hun er heller ikke blevet puttet af andre end os.

Nu kunne vi godt tænke os at prøve at være med nogle venner en aften sammen og prøve at få farmor og farfar til at give aftensmad, bad og evt putte til nat. Men det sidste er noget vi ...

Annonce

... ikke er sikre på kan lade sig gøre, da hun stadig skal vugges (....)

Hvordan tror du det er bedst at gøre det, for både vores datter skal føle sig tryg og for at det bliver rart for farmor og farfar?

Vi har tænkt os at have dem med en aften herhjemme, hvor de kan se hvordan aftenrutinen foregår herhjemme. Og så tror jeg bare vi skal springe ud i det, har du nogle gode råd? Og er det for sent vi går igang med at overlade hende til andre? Hun skal jo også i daginstitution inden for det næste halve år.

Vi er ikke mere end 15 min væk på gåben hvis det skulle gå helt galt...:)

På forhånd tak,

Kærlig hilsen
Es mor og far

Ps hun bliver 8 måneder i næste uge

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor