Brev:
MME virker til at give mere ro
22. september 2022
Alder:
3 mdr.
MME virker til at give mere ro
Hej Helen,
Der har som bekendt tidligere været udfordringer med amningen, hvorfor vores søn blev suppleret med MME. Det ligger nu meget langt tilbage, at han fik flaske fast. Hans fødselsvægt var 3660 og han vejer nu 6865 gram (akkurat 13 uger i dag).
Jeg synes overordnet, at han virker i trivsel og er en glad dreng, der smiler meget, pludrer og i god kontakt. Men jeg synes også, at han nemt kan gå fra 0 til 100 i ked/frustration. Jeg har tilskrevet det såkaldte tigerspring.
I dag gav hans far MME, da jeg skulle til tandlæge. Han spiste 150 ml. Men han var simpelthen i bemærkelsesværdigt mildt humør i 2 timer efter sidste lur og faldt i søvn lige så roligt i slyngevuggen. Han plejer at blive ret pjevset allerede efter en time og et kvarter max, hvor jeg så putter ham. Jeg kan ikke lægge ham fra mig fx og gå ud at tisse eller hente noget at drikke, før vi ammer af. Så græder han..
Jeg ved at han får mælk hos mig, men jeg er lidt bange for, at min kapacitet kun tillader små måltider ad gangen. Jeg ved godt at det man malker ud ikke nødvendigvis siger, hvad der er i brysterne, men hvis jeg malker ud på modsatte bryst, så kommer der cirka 40 ml ud ifm. nedløbet. Jeg kan ikke malke ud på andre måder.
Jeg synes også, at vi ammer meget om natten. I nat i hvert fald 4-5 gange. Nu er min bekymring, at han måske er lidt “pirrelig”, fordi han får små måltider ad gangen. :-/ jeg synes det var en lidt anden dreng, jeg kom hjem til, men måske er det et tilfælde..
Hvad tænker du?
Venlig hilsen.