Skriger under amning

17. juli 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skriger under amning

Kære Helen

Vores datter på 3 måneder (ammer jeg fuldt ud dog kun fra højre bryst). Hun spiser 7 måltider pr. dag hvor den ene er om natten hvor jeg er begyndt at vække hende ellers kan hun finde på at sove 10-12 timer uden mad.

Hun skriger oftest i starten indtil der kommer nedløb, dernæst spiser hun rigtig fint men dog kort tid af gangen ca. 5-10-15 min. Herefter er hun begyndt at vende hovedet væk eller kan finde på at kigge på mig og pludre og smile. Jeg forsøger at give hende mere bryst og hun sutter lidt og slipper hurtigt igen, skriger lidt og vender hovedet væk. ...

Annonce

... Dernæst tager hun selv brystet igen sutter lidt og slipper hurigt og skriger, sådan fortsætter det til hun oftest giver efter og spiser lidt mere.

Før i tiden fjernede jeg hende så snart hun vendte hovedet væk men efter hun ikke tager så meget på så har jeg forsøgt at give hende ekstra. Men er det en dårlig idé at prøve at lægge hende til igen til hun tilsidst selv giver sig hen og spiser mere. Det skal også nævnes at hun kan blive let distraheret hvis der er andre i rummet derfor går min mand væk så hun ikke bliver distraheret af ham.

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. juli 2024 | Amning | 3 mdr.

Vægttab under amning

Kære Helen Så er vores lille datter kommet til verden efter en langvarig men...

20. juli 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsplan 3 måneder

Hei! Jeg har en gutt på snart 3 måneder som er veldig vanskelig å få til å...

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

31. maj 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

4 mdr og store søvnproblemer

Kære Helen Først vil jeg sige tusind tak for en side med rigtig god...

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla