Brev:
Skriger under amning
17. juli 2022
Alder:
3 mdr.
Skriger under amning
Kære Helen
Vores datter på 3 måneder (ammer jeg fuldt ud dog kun fra højre bryst). Hun spiser 7 måltider pr. dag hvor den ene er om natten hvor jeg er begyndt at vække hende ellers kan hun finde på at sove 10-12 timer uden mad.
Hun skriger oftest i starten indtil der kommer nedløb, dernæst spiser hun rigtig fint men dog kort tid af gangen ca. 5-10-15 min. Herefter er hun begyndt at vende hovedet væk eller kan finde på at kigge på mig og pludre og smile. Jeg forsøger at give hende mere bryst og hun sutter lidt og slipper hurtigt igen, skriger lidt og vender hovedet væk. Dernæst tager hun selv brystet igen sutter lidt og slipper hurigt og skriger, sådan fortsætter det til hun oftest giver efter og spiser lidt mere.
Før i tiden fjernede jeg hende så snart hun vendte hovedet væk men efter hun ikke tager så meget på så har jeg forsøgt at give hende ekstra. Men er det en dårlig idé at prøve at lægge hende til igen til hun tilsidst selv giver sig hen og spiser mere. Det skal også nævnes at hun kan blive let distraheret hvis der er andre i rummet derfor går min mand væk så hun ikke bliver distraheret af ham.
Med venlig hilsen
En bekymret mor