Brev:
Afviser bryst konstant
21. januar 2021
Alder:
8 mdr.
Afviser bryst konstant
Hej Helen,
Jeg har virkelig brug for din hjælp og råd. Jeg har en dreng på 8 måneder, som afviser mit bryst nærmest hele tiden her på det seneste. Der er nu gået 2 dage uden amning. Han vil slet ikke.
Alt startede med at han for første gang blev syg med høj feber og gad ikke at lægge ved brystet længere. Derudover har han fået modermælkserstatning ved siden af amningen. 1 flaske om aftenen ved 23.00 tiden. Og så bryst 2 gange om natten og ca 2 gange amning om dagen.
Jeg har prøvet en nat hvor jeg gav ham bryst fremfor flasken, men der blev han rigtig sur og græd meget. Har prøvet at give bryst under søvnen, der reagerer han på samme måde. Jeg ved ikke hvordan jeg skal fjerne flasken fra ham, så han bedre kan koncentrerer sig om brystet kun.
Vi har haft medela flasken som minder lidt om brystet. Men så skiftede vi til en almindelig flaske. Tænker måske at det kom derfra, at han hellere ville have flasken fremfor brystet. Det er nemmere for ham går jeg udefra og mælken kommer noget hurtigere.
Jeg ved slet ikke hvad grunden ellers kan være. Jeg vil rigtig gerne kunne fortsætte med at amme ham. Jeg er rigtig ked af det. Har prøvet lidt af hver. Men det lykkedes ikke. Hvad skal jeg gøre? Og hvad har jeg gjort forkert? Han er ellers en rigtig glad og nem baby. Han har haft en god appetit fra starten af fødslen. Vi begyndte med at give grød fra han var 4 mdr. Men her på det seneste, der har han også afvist mos/grød.
Så er vi gået igang med give fingermad. Og der spiser han ikke ret meget.
Jeg håber at du kan hjælpe mig. Mange tak for på forhånd.