Brev:
Natteuro - 7 mdr.
23. januar 2023
Alder:
7 mdr.
Natteuro - 7 mdr.
Hej Helen,
Vi bøvler virkelig med musen om natten lige for tiden.
Hun kan ikke falde i søvn efter amningerne, hun vender og drejer sig og roder rundt indtil hun begynder at græde fordi hun er frustreret over ikke at kunne sove..
Jeg prøver at ligge hende helt tæt ind til mig, ligge hende for sig selv, ligge hende ovenpå mig, ligge hende under min dyne, uden dyne, hendes egen dyne... jeg aer hende, holder en hånd på hende, jeg gør ingenting. Jeg har virkelig forsøgt alle ting jeg overhovedet kan komme i tanke om og hvis jeg er heldig, virker noget i 2-5 minutter.. Men så starter uroen igen.. Og før hun vågner helt op og græder fuldstændig fordi hun er træt og vil sove men ikke kan, så går far ind på bolden med hende 🙏🏻 og i mellemtiden kan jeg have forsøgt en eller tre ting, afhængig af hvad der har virket.
På de nætter hvor det er aller værst, kan hun komme på bolden 3 gange indenfor en time, fordi hun efter gange kort tid, vågner igen. Og der er ikke rigtig noget system i, om det er fordi hun har været på bolden i 2, 5, eller 10 minutter..
Det at hun sover i min seng og bliver ammet hyppigt om natten, kan der ikke gøres noget ved og måske kan der slet ikke gøre noget ved det her, fordi det bare er en fase vi alle skal igennem..
Men hvis der er noget jeg overser, vil jeg gerne vide det.
Nathopperiet har stået på siden midt december og er intensiveret. Før var det måske en eller to i ugen. Nu er vi heldige hvis det kun er 2 gange en nat (men der er mere 3-5 gange om natten) ... Hun har fået et par tænder, men ikke noget hun har brokket sig over og er begyndt at spise fast føde til nytår da hun blev 6 måneder ..
Jeg håber at du har noget input som kan hjælpe os videre eller også må vi bare vide tænderne sammen og tro på, at det ikke fortsætter til hun er teenager og endelig sover noget mere 😅
Hun sover ca fra 20.30 - 06.00 (men jo meget, meget afbrudt) så er hun vågen til kl 8, sover til 9.30/10.00 og bliver puttet igen ca kl 12 hvor hun også sover ca halvanden time og så tager hun en 30-60 minutters skraber ved en 16 tiden
Venlig hilsen
C