Brev:
Hvor meget skemad?
6. november 2019
Alder:
4 mdr.
Hvor meget skemad?
Hej Helen
Vores datter bliver snart 5 måneder og vi startede så småt op på skemaden for tre uger siden. Det går rigtig godt og da hun i sidste uge begyndte at kunne spise 1/2 dl grød til frokost gik vi over til også at give hende grøntsagsmos om aftenen, hvilket også går rigtig godt. Hun har om aftenen indtil videre fået lov at spise 1/4 dl mos, men hun kunne sagtens spise mere, hvis hun fik lov. Det samme gælder til frokost, hvor vi maks lader hende få 1/2 dl grød.
Hvornår må vi begynde at øge hende i skemad?
Hun har som følge af skemaden spist en del mindre mælk den seneste uge end hun plejer, men tænker det er okay, jf. mit tidligere brev og hendes før forholdsvis store indtag? Hun får nu maks 200 ml til hhv. formiddag og frokost, omkring 60 ml om eftermiddagen og 250 ml inden sengetid. Desuden spiser hun ca. 100 ml tidlig morgen.
Skal vi bare lade hende styre hendes mælkeindtag selv, eller skal vi mindske andelen af skemad, hvis hendes mælkeindtag de næste uger går yderligere ned?
Vi har din bog om mad og finder stor inspiration heri :)
På forhånd tusind tak
Mange hilsner
En mor