Lære at falde i søvn selv?

12. juni 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lære at falde i søvn selv?

Kære Helen,

Mange tak for dit tidligere svar.

Vi er nu kommet godt i gang med skemaden, som vores søn spiser med stort velbehag. Det er sjældent, at der er rester, når han er færdig. Han får grød til morgen, frugt formiddag og eftermiddag, grøntsagsmos med kød eller fisk til frokost og aften, han tilbydes altid vand af kop til alle måltider. Samtidig er hans børneeksem stort set forsvundet.

Han sover også bedre om natten, dog vågner han stadig ca. kl.24.00 og 05.00 samt alt mellem 1-3 gange derimellem for at spise, kan jeg gøre noget for at skære ned på antallet af opvågninger eller må jeg bare indse at det er hans behov lige pt.?

Han sover fra kl. ca. 20,30/21.00 – 06.30-7,00. Det virker som om han reelt spiser, da jeg kan høre at han synker, så tror ikke at det bare er hygge han søger. Vi bor sydeuropa og her er varmt ...

Annonce

... også om natten, selvom vi gør hvad vi kan for at holde temperaturen nede i soveværelset, kan han mon være tørstig?

Han puttes ved, at vi synger den samme sang, hvorefter han puttes i egen seng. Om aftenen får han også et bad samt massage som en del af putteritualet. Han er en dreng med meget energi, arme og ben er altid i bevægelse. Når han puttes, har vi derfor altid en hånd på hans ben og arme, det hjælper ham til at finde ro og han sover normalt efter max 5 min efter at han er blevet puttet. Hvordan kommer vi herfra og til at lære ham at falde i søvn selv? Eller er det for tidligt at tænke på det?

På forhånd mange tak for dine altid gode svar 😊

Med venlig hilsen
en glad mor :)

P.s. jeg har købt din bog om børn og mad som er og har været en stor inspiration i den her periode, hvor vores søn er begyndt med skemaden.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne