Brev:
Er ikke glad for skemad
12. juni 2018
Alder:
7 mdr.
Er ikke glad for skemad
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da min dreng på snart 8 måneder får 4 skemåltider om dagen, MEN han er ikke altid så glad for at spise.
Havregrøden til morgenmaden går som regel ret godt, men de øvrige er lidt mere bøvlede. Han har ofte travlt med alt mulig andet og selvom jeg virkelig forsøger at få hans opmærksomhed er munden ofte lukket, når skeen kommer. Jeg kan godt lokke/snyde nogle skefulde i ham, men det er jo ikke optimalt.
Han er rigtig glad for at sidde med maden selv - f.eks. kogte grønsager, lidt kødbolle eller frugt og er også ret god til at spise synes jeg. Umiddelbart fejler appetitten ikke noget - han vil bare gerne selv.
Der kommer selvfølgelig ikke helt samme mængde indenbords :)
Mit spørgmål går på om det er ok at han f.eks. frokost og aften selv får lov at sidde med maden? Skal jeg forsøge skemad samtidig eller hvordan griber jeg det bedst an?
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Den lettere frustrerede mor :)