Svar: Hvor høj bliver jeg?

11. januar 2011

Kategori:
Alder:
14 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig

Hvor høj du bliver afhænger af mange faktorer og jeg kan ikke herfra, hvor jeg sidder, fortælle dig hvor høj du bliver..

Det har noget at sige, hvor høje dine forældre er. Børn ligner ofte deres forældre og hvis forældrene er meget høje, så bliver børn ofte også høje, men hvis forældrene er meget lave, ja så skal man ikke regne med at blive 1.80.

Det har også noget at sige, hvornår du har fået menstruation, for sluthøjden afhænger også af hvornår man går i puberteten. Når først puberteten er godt igang, så vokser du ikke så meget mere ...

Det har også noget at sige, hvor sundt du spiser og hvordan du i det hele taget passer på dig selv. Det er vigtigt at du får kalk, protein, essentielle fedtsyrer. Det får du f.eks. hvis du drikker mælk, spiser kød og fisk. Det er ...

Annonce

... også vigtigt at du spiser og lever sundt.

Motion er også vigtigt - ikke fordi det gør dig direkte højere, men fordi det gør dig sund og gør at du har det godt. Og når man har det godt med sig selv, så udstråler man naturligt også en selvtillid, som gør at man naturligt ser højere ud. Du kan også via motion styrke din krop, giv din krop facon, muskler som gør at du kan være super flot og måle 160cm.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der er på skolen hvor du går en skolesundhedsplejerske. Jeg vil anbefale dig at du går op på hendes kontor og taler med hende om din højde og hvad du præcist kan gøre. Hun har også papirer, hvor hun kan se hvad højde du havde, da du startede i skole og hun kan måle dig og hjælpe dig med at se på en kurve og se hvad højde du cirka vil slutte med at få :)

Rigtig meget held og lykke fortsat :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor