Svar: Drikkedunk

2. august 2010

Kategori:
Alder:
4 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære mor til tre

Når man bruger drikkedunk til sit barn, så anbefales det, at man er meget opmærksom på hygiejnen.

Drikkedunken bør afvaskes grundigt hver dag og bør fyldes med rent vand fra hanen om morgenen og gerne en gang i løbet af dagen.

Det anbefales også at hver barn har sin egen drikkedunk og ikke deler med andre. Alt efter model, kan det ikke undgås at der kommer spyt, madrester osv. ned i dunken og derfor bør hver barn have sin egen - og den bør påføres navn, så den på den måde så vidt muligt holdes personlig.

Det er nu muligt at købe ...

Annonce

... drikkedunke som ikke indeholder hormonforstyrrende stoffer og det kan man naturligvis overveje.

En drikkedunk anbefales også kun til vand og ikke andre former for væske - både af hensyn til børns sundhed, men bestemt også af hensyn til bakterier og bakterierformering.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

En drikkedunk med skruelåg, hvor man kan rense skruegangene godt og komme ned i dunken med en flaskerenser må være at foretrække - men jeg kan desværre ikke anbefale dig nogle specielle mærker her.

Håber dog du er hjulpet lidt videre, fortsat held og lykke i din søgning og rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder