Svar: Allergi og dun!
10. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Lene
Det er rigtigt, at man normalt siger, at hvis man har allergi eller luftvejssygdomme, så bør man ikke sove med fjerpuder og fjerdyner. Det er dog ikke kun dyner og puder som har betydning, også madrassen kan være problematisk og så har det også meget at sige hvor tit man får vasket dynen, skifter sengetøj osv.
Når jeg læser om NOMITE på nettet, så skriver flere at de er egnet til husstøvallergikere og at der er garanti for at husstøvmider og deres ekskrementer ikke kan trænge igennem stoffet. De kan også vaskes ved 60 grader, hvilket er ret vigtigt, når der er tale om forebyggelse af allergi.
NOMITE selv skriver: "NOMITE-mærkningen er en garanti for, at der er tale om et produkt, der er egnet til husstøvmide-allergikere .... Det fjer- og duntætte stof, som modvirker indtrængning af husstøvmider, er en ekstra beskyttelse. Som allergiker eller astmatiker behøver man altså ikke give afkald på den naturlige sovekomfort, man får fra dun og fjer. Dette er bevist i videnskabelige undersøgelser".
Det lyder jo godt! Du kan læse meget mere om det på nomite.de
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske