Svar: Mælkesyrebakterier - 18 mdr.
1. september 2019
Alder:
18 mdr.
Kære MK
Tak for dit brev, det lyder dejligt med en ferie :)
Der findes forskellige muligheder, når du gerne vil give din datter mælkesyrebakterier:
Lactocare Baby - det er d-dråber, som også indeholder lactobacillus reuteri og lactobacillus rhamnosus. De kan gives fra 2 uger og man giver 5 dråber dagligt. 5 dråber indeholder 250 mio mælkesyrebakterier (125 mio af hver).
Semper dråber med mælkesyrebakterier - det er d-dråber, som også indeholder lactobacillus reuteri protectis. De kan gives fra 2 uger til 3 år. 5 dråber indeholder mindst 100 milloner levende mælkesyrebakterier.
Duoloc Duo d-dråber - det er d-dråber som også indeholder Bifidobacterium Breve, Bifidobacterium Longum, Bifidobacterium Bifidum, Bifidobacterium infantis. De gives fra 2 uger til 2 år. Der gives 6 dråber dagligt, hvilket svarer til ca. 500 mio. mælkesyrebakterier.
Der findes flere muligheder på markedet, fælles for de tre ovennævnte er, at de også indeholder d-vitamin, så du skal ikke give din datter d-dråber ved siden af.
Derudover må du også gerne give din datter yoghurt og forskellige surmælksprodukter på rejsen. I 1-2 års alderen anbefales de neutrale sødmælksprodukter, A38 og tykmælk. Det anbefales, at I begrænser produkter med frugt pga det høje sukkerindhold og i stedet selv søder med frisk frugt og bær :)
Håber du kan bruge dette videre og rigtig god ferie :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske