Brev:
Sove indenfor til middag
4. september 2019
Alder:
9 mdr.
Sove indenfor til middag
Kære Helen
Jeg håber du kan hjælpe med et godt råd til hvordan jeg får min søn til at sove til middag indendøre, i sin seng?
Han er vant til at blive kørt i søvn i sin barnevogn, hvor vi går en tur på 30-60 minutter, og så køre vi barnevognen indenfor, hvor han står og sover resten af tiden til han vågner (vi har ikke mulighed for at have ham stående udenfor). Når vi går med ham plejer han at falde i søvn i løbet af 5-15 minutter.
Han skal ud at gå for at falde i søvn, vi kan ikke bare lægge ham i barnevogn eller seng indenfor.
Om natten kan han sagtens sove i sin seng, selvom han til tider har svært ved at finde ro.
Nu er sagen at vi snart flytter i lejlighed på 1. Sal, inde midt i byen. Her har jeg ikke mulighed for at gå med ham længere hver gang han skal sove. Derfor vil jeg gerne bare kunne ligge ham i hans seng eller weekendseng, og få ham til at sove der.
Jeg er så småt begyndt at prøve at vende ham til det, men han forstår ikke rigtig at det er meningen han skal sove, så han ligger bare og roder rundt og leger med dyne og sut, ellers rejser han sig op, eller græder.
Hvad gør jeg for at lære ham at han skal altså sove?
Jeg tænker også at det vil være en fordel hvis han vender sig til at han ikke skal køres i søvn i barnevogn, så han er klar til når han kommer i vuggestuen, hvor de jo ikke bliver kørt rundt.
Jeg ser frem til at høre dine tanker og foreslag.
Venlig hilsen
Lillefisens mor