Svar: Jag i siden
13. august 2010
Alder:
0 mdr.
Kære vordende moder :)
Hvor er det dejligt at du nu har været ved lægen og er blevet undersøgt - så burde alt være som det skal være og du skal nyde det og slappe af :)
Det jag du har mærket skyldes sandsynligvis at du har fået et ekstra stræk i dine ligamenter, det bindevæv eller bånd som holder livmoderen på plads. Idet du har løftet din dreng, så har du fået et ekstra stræk i ligamenterne og det har gjort ondt. Det er helt normalt og det er netop vigtigt at lytte til sin krop og de signaler du får, så når noget gør ondt, så skal du stoppe det du er igang med og så huske, at hvis du vil løfte ham en anden gang, så skal han enten selv kravle op til dig, eller du skal sætte dig på hug og bruge dine lårmuskler, når du tager ham op til dig :)
Du må lytte til din mand og din læge og tro på at alt er som det skal være :)
- og husk så at tage dine vitaminer og mineraler som er vigtige allerede fra starten af graviditeten :)
Rigtig meget held og lykke - glæder mig til at følge dig :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske