Svar: Aloe Vera drik og cremer
5. juni 2010
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale alternative produkter til gravide.
Alt hvad du indtager eller smører dig ind i - om det er miksturer, cremer eller andet, vil naturligt i en eller anden grad bliver overført til dit barn.
Jeg vil anbefale dig at bruge svanemærkede produkter, som er din garanti for at produktet ikke indeholder parfume, parabener eller andre hormonforstyrrende stoffer. Og så vil jeg anbefale dig at du følger sundhedsstyrelsens retningslinier hvad angår indtag af vitaminer og mineraler.
Disse anbefalinger lyder:
- Tag 400 mikrogram folsyre dagligt, fra du overvejer at blive gravid og indtil du er 12 uger henne i graviditeten.
- Tag 10 mikrogram D-vitamin dagligt gennem hele graviditeten.
- Tag 40-50 mg jern dagligt fra 10. graviditetsuge
- Drik eller spis ½ liter mælkeprodukt om dagen eller tag et dagligt tilskud på 500mg kalk.
Det anbefales ikke at tage større kosttilskud end det her anbefalede.
Derudover skal du naturligvis spise sundt, følge de gængse kostråd, blandt andet huske at spise fisk flere gange om ugen, det er vigtigt for udviklingen af blandt andet fosteret nervesystem
Er du i tvivl kan du altid spørge din læge eller jordemoder :)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske