Svar: Aloe Vera drik og cremer

5. juni 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale alternative produkter til gravide.

Alt hvad du indtager eller smører dig ind i - om det er miksturer, cremer eller andet, vil naturligt i en eller anden grad bliver overført til dit barn.

Jeg vil anbefale dig at bruge svanemærkede produkter, som er din garanti for at produktet ikke indeholder parfume, parabener eller andre hormonforstyrrende stoffer. Og så vil jeg anbefale dig at du følger sundhedsstyrelsens retningslinier hvad angår indtag af vitaminer og mineraler.

Disse anbefalinger lyder:

- Tag 400 mikrogram folsyre dagligt, fra du overvejer at blive gravid ...

Annonce

... og indtil du er 12 uger henne i graviditeten.

- Tag 10 mikrogram D-vitamin dagligt gennem hele graviditeten.

- Tag 40-50 mg jern dagligt fra 10. graviditetsuge

- Drik eller spis ½ liter mælkeprodukt om dagen eller tag et dagligt tilskud på 500mg kalk.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det anbefales ikke at tage større kosttilskud end det her anbefalede.

Derudover skal du naturligvis spise sundt, følge de gængse kostråd, blandt andet huske at spise fisk flere gange om ugen, det er vigtigt for udviklingen af blandt andet fosteret nervesystem

Er du i tvivl kan du altid spørge din læge eller jordemoder :)

Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder