Svar: Kan stress skade fosterets udvikling
15. april 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Janne
Stress er ikke godt, hverken for dig eller for dit ufødte barn og det vil være godt, at du taler med lægen om at få en sygemelding, hvis dine arbejdsforhold gør at du har det skidt, ikke får sovet og generelt føler dig rigtig stresset.
Jeg ved ikke hvad der ligger i at jeres 'boligforhold er usikre' - men det vil naturligvis være rigtig godt, hvis I kunne finde et godt sted at bo og være sikre på at være der og blive godt indrettet, inden den lille komme. Det er vigtigt at du føler dig så tryg som muligt ved at sætte et barn i verden og noget af det, som gør dig tryg, er naturligvis at tingene er i orden og at I ikke bor i en papkasse ...
Måske kan du tale med en socialrådgiver eller andre der kan hjælpe jer med jeres boligproblemer ...
Jeg synes også du skal prøve at ringe til sundhedsplejen og spørge om ikke de kan tilbyde graviditetsbesøg, så du allerede inden du føder, har talt med din sundhedsplejerske. Hun kender også rådgiverne i kommunen og ved også hvad tilbud der er hvor I bor - og hun kan måske hjælpe dig lidt af med lidt af din bekymring.
Håber du kan bruge dette videre, rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske