Pige på 13 og hygiejne

26. juli 2004

Kategori:
Alder:
13 år

Pige på 13 og hygiejne

Min samlevers datter er ikke indstillet på at vaske sig når hun kommer på weekendophold hos os, hvilket betyder hun kan rende direkte fra toilettet og i køleskabet uden at vaske hænder flere dage i træk.

Jeg har forsøgt at fortælle min samlever, hun kan sprede mange forskellige bakterier på den måde, men han mener ikke et barn på den alder er så "farligt" - desuden så er han ikke indstillet på at "hunse" med hende når hun kommer på besøg.

Jeg har ikke mulighed for at indvirke på pigens renlighed, da hun også er i "trodsalderen" og blot sender øjne når man påtaler.

Hvilke argumenter kan og skal jeg anvende ?

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far