Brev:
Pige på 13 og hygiejne
26. juli 2004
Alder:
13 år
Pige på 13 og hygiejne
Min samlevers datter er ikke indstillet på at vaske sig når hun kommer på weekendophold hos os, hvilket betyder hun kan rende direkte fra toilettet og i køleskabet uden at vaske hænder flere dage i træk.
Jeg har forsøgt at fortælle min samlever, hun kan sprede mange forskellige bakterier på den måde, men han mener ikke et barn på den alder er så "farligt" - desuden så er han ikke indstillet på at "hunse" med hende når hun kommer på besøg.
Jeg har ikke mulighed for at indvirke på pigens renlighed, da hun også er i "trodsalderen" og blot sender øjne når man påtaler.
Hvilke argumenter kan og skal jeg anvende ?