Kan jeg være gravid nu?

11. juli 2004

Kategori:
Alder:
15 år

Kan jeg være gravid nu?

Hej

Mig og min veninde har været på ferie, min eks kæreste og hans ven kom ned til os for selv at holde ferie. Mig og min eks kæreste var sammen hver dag i tre dage. Vi brugte ikke noget beskyttelse, men han kom ikke inde i mig, men ved siden af.

Jeg ved godt at der stadig er en risiko for jeg kan blive gravid, også fordi en af gangene kom han lige der hvor benet lukker sammen, tæt ved den knogle der sidder oppe over. Men mit spørgsmål er jo ...

Annonce

... så, om hvor mange dage efter man er blevet gravid man kan teste det? Og om jeg overhovedet skal være bekymret for det.

Føler lidt at jeg ikke er det, som om jeg kan mærke det. Men allerede nu er det lidt som om at jeg har ondt i maven, men ved jo ikke om det er det! Det er var i denne her uge det skete..

Håber meget på svar. For ved ikke helt hvad der sker med mig, er rigtig forvirret..Hm, forresten er jeg kun 15 og han er 16..!

Kærligst

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.