6 måneder dreng med gang i den

21. april 2021

Kategori:
Alder:
6 mdr.

6 måneder dreng med gang i den

Hej Helen,

Min dejlige søn på knap 6 mdr er en basse med gang i den dagen lang, med undtagelse når han sover selvfølgelig.

Han brokker sig rigtig meget det meste af dagen og der er som sagt gang i kroppen og han er generelt rigtig meget “på”. Vi har været forbi lægen og kiropraktor og der er umiddelbart ikke noget, der skulle gøre ondt. Så jeg tyder det lidt som han er frustreret over alt det han ikke kan endnu motorisk?

Vi har haft besøg af vores SP, som siger han har en høj arousal. Vi har fået lidt værktøjer til at dæmpe den, men har du mon nogle gode forslag? Vil han altid have den ...

Annonce

... høje arousal eller kan vi gøre noget for at hjælpe ham til selv at kunne regulere den med tiden?

Vi har også været forbi en sansemotorisk ergoterapeut som gav os nogle værktøjer til at stimulere den taktiske sans, da jeg fortalte han ikke var så glad for kram, overfladisk berøring, at sidde hos os osv.

Vi har generelt ikke problemer med at putte ham i hans barnevogn og hans tremmeseng om aftenen, så længe vi rammer det rigtige tidspunkt.

Vi sørger for at skabe faste rammer i forhold til spisetidspunkt og puttetidspunkt, alt efter hvornår han vågner om morgenen.

Venlig hilsen
Mor til Emil

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.