Brev:
6 måneder dreng med gang i den
21. april 2021
Alder:
6 mdr.
6 måneder dreng med gang i den
Hej Helen,
Min dejlige søn på knap 6 mdr er en basse med gang i den dagen lang, med undtagelse når han sover selvfølgelig.
Han brokker sig rigtig meget det meste af dagen og der er som sagt gang i kroppen og han er generelt rigtig meget “på”. Vi har været forbi lægen og kiropraktor og der er umiddelbart ikke noget, der skulle gøre ondt. Så jeg tyder det lidt som han er frustreret over alt det han ikke kan endnu motorisk?
Vi har haft besøg af vores SP, som siger han har en høj arousal. Vi har fået lidt værktøjer til at dæmpe den, men har du mon nogle gode forslag? Vil han altid have den høje arousal eller kan vi gøre noget for at hjælpe ham til selv at kunne regulere den med tiden?
Vi har også været forbi en sansemotorisk ergoterapeut som gav os nogle værktøjer til at stimulere den taktiske sans, da jeg fortalte han ikke var så glad for kram, overfladisk berøring, at sidde hos os osv.
Vi har generelt ikke problemer med at putte ham i hans barnevogn og hans tremmeseng om aftenen, så længe vi rammer det rigtige tidspunkt.
Vi sørger for at skabe faste rammer i forhold til spisetidspunkt og puttetidspunkt, alt efter hvornår han vågner om morgenen.
Venlig hilsen
Mor til Emil