Baby vil kun være hos mor

26. november 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby vil kun være hos mor

Hej Helen.

Min datter er i dag 6 måneder.

Fra hun var et par uger gammel og frem til hun var ca 3,5 måned, havde hun som så mange andre problemer med maven. Men hendes blev bare værre og værre. Vi gik til kiropraktor, lægen forsøgte med reflux medicin og til sidst blev vi indlagt i 1 uge, for at konstatere at hun ikke kunne komme af med luft. I dag har hun det fint, men det var nogle hårde måneder for vores lille familie, hvor vi også har storebror på 3 år.

Vores udfordring er at hun ikke vil være hos andre end mig. Overhovedet. Om 3 måneder starter jeg på job og min mand skal på 14 ugers barsel. Han prøver hver eneste dag at lege med hende, nusse hende og hjælpe i alle tænkelige situationer, men der går max et par minutter og så skriger hun til kommer over til mig. Det samme sker når jeg ikke er her. Kommer han over når jeg sidder med hende, vender hun hovedet ...

Annonce

... væk eller begynder at græde. Jeg har prøvet at være væk fx til læge og på en kort indkøbstur, hvor jeg er kommet hjem til et barn der er helt mørkerød af at skrige.

De fagpersoner vi har talt med (sp, læge, kiropraktor) mener alle det er naturligt hun har knyttet sig ekstra meget til mig ovenpå hendes forløb, men har ingen løsning til hvordan vi kommer videre.

Far har barberet skægget af, jeg har malket ud så han kunne give mælk med kop (hun tager ikke flaske) og nu hvor vi er startet på smagsprøver, prøver far at give hende hvis humøret er godt. Men lige nu føler vi at vi sidder fast og bliver mere og mere bekymret for fremtiden. Kan du hjælpe os videre?

Bedsteforældre og venner kan en sjælden gang imellem holde hende max et par min.
Hun var 4,5 mdr før hun accepterede barnevognen og slyngevuggen, som er de eneste steder hun falder til ro udover hos mig.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor