Brev:
Baby vil kun være hos mor
26. november 2018
Alder:
6 mdr.
Baby vil kun være hos mor
Hej Helen.
Min datter er i dag 6 måneder.
Fra hun var et par uger gammel og frem til hun var ca 3,5 måned, havde hun som så mange andre problemer med maven. Men hendes blev bare værre og værre. Vi gik til kiropraktor, lægen forsøgte med reflux medicin og til sidst blev vi indlagt i 1 uge, for at konstatere at hun ikke kunne komme af med luft. I dag har hun det fint, men det var nogle hårde måneder for vores lille familie, hvor vi også har storebror på 3 år.
Vores udfordring er at hun ikke vil være hos andre end mig. Overhovedet. Om 3 måneder starter jeg på job og min mand skal på 14 ugers barsel. Han prøver hver eneste dag at lege med hende, nusse hende og hjælpe i alle tænkelige situationer, men der går max et par minutter og så skriger hun til kommer over til mig. Det samme sker når jeg ikke er her. Kommer han over når jeg sidder med hende, vender hun hovedet væk eller begynder at græde. Jeg har prøvet at være væk fx til læge og på en kort indkøbstur, hvor jeg er kommet hjem til et barn der er helt mørkerød af at skrige.
De fagpersoner vi har talt med (sp, læge, kiropraktor) mener alle det er naturligt hun har knyttet sig ekstra meget til mig ovenpå hendes forløb, men har ingen løsning til hvordan vi kommer videre.
Far har barberet skægget af, jeg har malket ud så han kunne give mælk med kop (hun tager ikke flaske) og nu hvor vi er startet på smagsprøver, prøver far at give hende hvis humøret er godt. Men lige nu føler vi at vi sidder fast og bliver mere og mere bekymret for fremtiden. Kan du hjælpe os videre?
Bedsteforældre og venner kan en sjælden gang imellem holde hende max et par min.
Hun var 4,5 mdr før hun accepterede barnevognen og slyngevuggen, som er de eneste steder hun falder til ro udover hos mig.
Hilsen