Brev:
Baby 6 mdr. skriger/brokker sig meget
2. maj 2018
Alder:
6 mdr.
Baby 6 mdr. skriger/brokker sig meget
Kære Helen
Jeg har en skøn lille dreng på 6 måneder, som jeg dog har lidt bekymringer omkring.
Lige lidt forhistorie. Han er født lidt for tidligt (12 dage), han er flaskebarn, da amningen (til min store sorg) ikke fungerede.
Han er en sød og smilende lille gut, som kan charme enhver, men han brokker sig ENORMT meget. Man skal skifte position med ham hver 2 minut for, at han ikke skriger eller brokker sig. Han spænder i hele kroppen og krammer armene ind til kroppen mens han skriger, hvis jeg ikke skynder mig at finde på noget nyt til ham. Jeg føler nogle dage, at han skriger HELE tiden og konstant er utilfreds på trods af at jeg hele tiden er der for ham og leger med ham og beskæftiger ham, men det er virkelig hårdt og jeg er mega udkørt. Det virker også lidt som om, at han har ondt i gummerne og bider rigtig meget i hænderne, men der er ingen tænder at se og det har stået på rigtig længe.
Derudover flyver arme og ben rundt på ham og han vil gerne kravle, han vil gerne stå op, han vil gerne fremad hele tiden - og det kan han jo selvsagt ikke endnu. Han er enormt frustreret over, at han ikke er længere i udviklingen fornemmer jeg. Samtidig med, at han gerne vil frem og har meget gåpåmod på den konto er han også meget bange for omgivelser og høje lyde, andre babyer eller folk der snakker højt. Han kan være svær at have med andre steder, fordi han simpelthen bliver bange for andre.
Han skriger derudover helt hysterisk når han skal lægges til at sove og vi har prøvet ALT (flaske til at falde i søvn på, flaske i barnevognen mv). Han skal rulles i søvn i barnevognen og kan ikke ligges til ro på roligt underlag. Han bliver SÅ hysterisk når han skal sove, at han bliver helt blå i hovedet og skriger og skriger og skriger. Det kan dog godt bare vare 5 min tid og så sover han, men det virker alligevel voldsomt. Han kan ikke ligges i egen seng endnu og vi må gå ham i søvn om aftenen og derefter bære ham ind i soveværelset til natten. Han spiser ca. kl. 19 kl. 22/23 kl. 02/03 og kl. 06. Derudover sover han ca. 3 lure i løbet af dagen (ca. 4 timer i alt). Han bliver lagt til natten mellem 19-20.
Mit største issue er dog, at han ikke vil trøstes når han græder. Han nærmest skubber mig væk og jeg føler ikke at han kan rumme nærheden, når han er ked af det. Han bliver nærmest bare mere irriteret, hvis jeg forsøger at kramme ham og berolige ham.
NÅ MEN - er der noget jeg kan gøre for, at få ham til at være mindre sur/brokkende/ked af det? Eller skal jeg bare acceptere, at jeg har en baby med et mega voldsomt temperament?
Jeg har været til læge med ham flere gange og også kiropraktor, som ikke mener han fejler noget fysisk. Jeg har overvejet kranio Sakral?
Venlig hilsen
Anne Sophie