Baby 6 mdr. skriger/brokker sig meget

2. maj 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby 6 mdr. skriger/brokker sig meget

Kære Helen

Jeg har en skøn lille dreng på 6 måneder, som jeg dog har lidt bekymringer omkring.

Lige lidt forhistorie. Han er født lidt for tidligt (12 dage), han er flaskebarn, da amningen (til min store sorg) ikke fungerede.

Han er en sød og smilende lille gut, som kan charme enhver, men han brokker sig ENORMT meget. Man skal skifte position med ham hver 2 minut for, at han ikke skriger eller brokker sig. Han spænder i hele kroppen og krammer armene ind til kroppen mens han skriger, hvis jeg ikke skynder mig at finde på noget nyt til ham. Jeg føler nogle dage, at han skriger HELE tiden og konstant er utilfreds på trods af at jeg hele tiden er der for ham og leger med ham og beskæftiger ham, men det er virkelig hårdt og jeg er mega udkørt. Det virker også lidt som om, at han har ondt i gummerne og bider rigtig meget i hænderne, men der er ingen tænder at se og det har stået på rigtig længe.

Derudover flyver arme og ben rundt på ham og han vil gerne kravle, han vil gerne stå op, han vil gerne fremad hele tiden - og det kan han jo selvsagt ikke endnu. Han er enormt frustreret over, at han ikke er længere i udviklingen fornemmer jeg. Samtidig med, at han gerne vil frem og har meget gåpåmod på den konto er han også meget bange for omgivelser og høje lyde, andre babyer eller folk der snakker højt. Han kan være svær at have med andre steder, ...

Annonce

... fordi han simpelthen bliver bange for andre.

Han skriger derudover helt hysterisk når han skal lægges til at sove og vi har prøvet ALT (flaske til at falde i søvn på, flaske i barnevognen mv). Han skal rulles i søvn i barnevognen og kan ikke ligges til ro på roligt underlag. Han bliver SÅ hysterisk når han skal sove, at han bliver helt blå i hovedet og skriger og skriger og skriger. Det kan dog godt bare vare 5 min tid og så sover han, men det virker alligevel voldsomt. Han kan ikke ligges i egen seng endnu og vi må gå ham i søvn om aftenen og derefter bære ham ind i soveværelset til natten. Han spiser ca. kl. 19 kl. 22/23 kl. 02/03 og kl. 06. Derudover sover han ca. 3 lure i løbet af dagen (ca. 4 timer i alt). Han bliver lagt til natten mellem 19-20.

Mit største issue er dog, at han ikke vil trøstes når han græder. Han nærmest skubber mig væk og jeg føler ikke at han kan rumme nærheden, når han er ked af det. Han bliver nærmest bare mere irriteret, hvis jeg forsøger at kramme ham og berolige ham.

NÅ MEN - er der noget jeg kan gøre for, at få ham til at være mindre sur/brokkende/ked af det? Eller skal jeg bare acceptere, at jeg har en baby med et mega voldsomt temperament?

Jeg har været til læge med ham flere gange og også kiropraktor, som ikke mener han fejler noget fysisk. Jeg har overvejet kranio Sakral?

Venlig hilsen
Anne Sophie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to