Glutenallergi eller Cøliaki og børns udvikling

4. september 2003

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Glutenallergi eller Cøliaki og børns udvikling

Vi har en datter på godt 16 uger, hun bliver delvist ammet og får flaske (profylac). Jeg, altså moderen, har cøliaki. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er en måde vores datter kan blive testet på i forhold til glutenoverfølsomhed. Jeg ville syntes, at det var træls, hvis vi skulle give hende noget gluten og så afvente resultatet. Der må da findes en anden måde?

Vi er meget bevidste om at amme i lang tid, give profylac og vente med at bruge gluten i hendes mad indtil hun er et ...

Annonce

... år; men spørgsmålet er der jo stadigvæk.

Håber, at I vil kunne hjælpe os med et eller flere svar. På forhånd tak. Angelika

Desuden har jeg et yderlige spørgsmål. Hvornår skal børn kunne hvad? Jeg ved godt at det er individuelt for hver barn, men sådan cirka. Man siger f.eks. at børnene ikke må sidde så meget oppe i en tidlig alder, men vores datter vil bare ikke ligge ned længere. Hun vil også gerne stå, når vi hjælper hende op. Skal vi bremse hende med det eller hvordan gør vi bedst?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år