For længe i lift

21. maj 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

For længe i lift

Hej Helen

Jeg har et enkelt spørgsmål.. som jeg allerede kan høre lyder dumt.. men jeg skal lige have manet en skrøne til jorden.

Vores pige er 5 måneder gammel, og først nu er hun rykket fra liften til tremmesengen. Det skyldes simpelthen at hun har elsket at ligge i den. Vi har haft liften placeret i slyngevuggen (på opfordring af fysseterapeut, som gerne ville have hende over på et fladt underlag frem for den lidt rejeformet måde hun lå på i vuggen). Så kan man ligge 2 og 2 sammen, så kan man godt regne ud at det skyldtes den gyngende vugge at hun ville ligge der..

Til sidst var hun altså for stor til den, lå nærmest med benene ud over kanten, og armene helt ind til kroppen, eller andre gange helt klemt i fosterstilling...
Så nu var det tiden til at tage "kampen" op og får hende til at falde i søvn på et stille underlag.

Hun elsker sin nye seng...sit nye Space, så meget at hun ikke vil falde i søvn der.
Hun ligger og triller ...

Annonce

... rundt og griner, så nu skal vi finde metoden til at få hende til at falde i søvn der.. Nå, det kommer jeg sikkert til at stille andre spørgsmål til senere :)

Her kommer så det mærkelige spørgsmål… jeg har læst, at hvis de ligger for længe i liften kan det hæmme deres motorik, men værst af alt at det hæmmer at de kan vokse.. tænker jeg rationelt over det sidste lyder det lidt skørt. Bla. med øje for alle de produkter der laves for netop at få dem til at ligge så "klemt" og trygt som muligt. Men nu har den altså sat sig fast i mit hoved, og så ved du hvordan det kører hele tiden…

For skulle der være noget om snakken, ja så kan man jo ikke bære at man ikke har handlet rigtigt… og der tænker jeg mest på det sidste...

Motorisk er hun fantastisk. Sidste måned sagde SP hun at var forud for sin tid. Dog kan hun ikke vende sig endnu. Hverken fra ryg til mave eller omvendt.. Det er lige ved og næsten hver gang..

Ser frem til at høre fra dig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder