Brev:
Fra tudkop til almindelig kop/glas
20. maj 2020
Alder:
15 mdr.
Fra tudkop til almindelig kop/glas
Kære Helen,
Så kommer der allerede et spørgsmål mere fra mig:)
Min datter har til nu drukket sit vand og sin "aftensmælk" fra en tudkop. Til fællesmåltiderne vil hun nu meget gerne drikke fra mit og fars vandglas og det må hun jo mere end gerne:)
Derfor er det jo måske på tide at vi fjerner "tuden" på koppen. Vi har allerede prøvet en del gange her den sidste måneds tid, men i stedet for at drikke kigger hun i koppen og hælder så det hele ud over sig selv. Derefter stikker hun hånden ned i den tomme kop for at tjekke om der er noget tilbage. Man kan jo næsten ikke lade være med at grine for hun sidder der og synes det er så sjovt, men det er jo lidt upraktisk i længden;)
Vi viser og forklarer og hun drikker så fint når vi holder, men det samme sker hver gang når hun får glasset selv. Som med det meste tager vi jo bare tiden til hjælp, og egentlig tror jeg nu hun ved hvad hun skal, måske har vi ventet for længe....
I mellemtiden: har du nogle gode fif og forslag til at hjælpe hende videre og evt. undgå at alt hendes tøj bliver vådt hver gang?
Tak for en god brevkasse!:)
PS. For tiden er de udenfor i vuggestuen det meste af dagen, så der drikker hun af drikkedunk, derfor er det kun herhjemme hun kan øve sig i at drikke fra kop.