Kradseri og Mildison

29. december 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kradseri og Mildison

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål ift. kradseri. Min datter på 4,5 måneder har kradset sig i hovedet og i panden, nogle gange også næsen, i længere tid nu (i hvert fald længere end én måned). Det ser lidt voldsomt ud. Det ser ud til, at det måske på en eller anden måde er forbundet med gylp og mave (prutter). Hun begynder tit at kradse sig selv inden.
Hun gør det også om natten, samt bevæger sig meget om natten.

Hun har også tendens til lidt tør hud. Jeg smører hende i A-derma emollient creme. Og det ser godt ud på kroppen. På ansigtet er der ...

Annonce

... dog stadig tit nogle små røde tørre pletter.
Jeg brugte den samme creme på hovedet tidligere, men det hjalp ikke. Så jeg er i tvivl, om kradseriet på hovedet overhovedet skyldes tør hud?
Der er også to røde pletter i brystområdet lige under halsen. Og så er selve halsen næsten altid rød.

Lægesekretæren har anbefalet Mildison til hovedet og brystomrødet. Hun siger, det er en mild hormon creme. Jeg vil så gerne undgå hormon cremer. Hvad siger du til brug af Mildison?
Og så til situationen generelt?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Elena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor