Brev:
Kradseri og Mildison
29. december 2021
Alder:
4 mdr.
Kradseri og Mildison
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ift. kradseri. Min datter på 4,5 måneder har kradset sig i hovedet og i panden, nogle gange også næsen, i længere tid nu (i hvert fald længere end én måned). Det ser lidt voldsomt ud. Det ser ud til, at det måske på en eller anden måde er forbundet med gylp og mave (prutter). Hun begynder tit at kradse sig selv inden.
Hun gør det også om natten, samt bevæger sig meget om natten.
Hun har også tendens til lidt tør hud. Jeg smører hende i A-derma emollient creme. Og det ser godt ud på kroppen. På ansigtet er der dog stadig tit nogle små røde tørre pletter.
Jeg brugte den samme creme på hovedet tidligere, men det hjalp ikke. Så jeg er i tvivl, om kradseriet på hovedet overhovedet skyldes tør hud?
Der er også to røde pletter i brystområdet lige under halsen. Og så er selve halsen næsten altid rød.
Lægesekretæren har anbefalet Mildison til hovedet og brystomrødet. Hun siger, det er en mild hormon creme. Jeg vil så gerne undgå hormon cremer. Hvad siger du til brug af Mildison?
Og så til situationen generelt?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Elena